Startdatum niet gekend
Inkoop op maat van de KMO
Creëer onmiddellijk meerwaarde!
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
Deze opleiding biedt een onmiddellijke inkoop meerwaarde:
- U bent na het volgen van deze opleiding in staat om de inkoopadministratie op een efficiëntere manier uit te voeren.
- U beoordeelt en selecteert leveranciers en slaagt erin de winstmarge te vergroten door een efficiënt inkoopbeleid.
- U krijgt meer zelfvertrouwen om bij een prijsoffertebespreking de onderhandelingen in een win-winsituatie om te buigen.
Deze basisopleiding inkoop biedt dan ook een onmiddellijk resultaat als inkoper of inkoopbediende van een KMO!
Omschrijving
Inkoop wordt vaak als bijkomstig gezien. Dit klopt niet. Wie voldoende aandacht schenkt aan zijn inkoopbeleid en dit op een efficiënte manier organiseert, kan er vaak directe bedrijfwinsten door behalen.
Deze opleiding verdeelt de aandacht tussen drie onontbeerlijke aspecten van inkoop, namelijk tactische inkoop, inkoopadministratie en onderhandelen met leveranciers.
Een goed inkoopbeleid begint met een goede administratie. Een inkoper die goed kan onderhandelen, levert ook meteen meerwaarde voor de firma.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
- U bent als bediende verantwoordelijk voor de inkopen
- U wil op korte termijn de inkoopadministratie verbeteren en efficiënter uitvoeren
- U wil tijdens het onderhandelen sterker staan in uw schoene.
Voorkennis
Er is geen specifieke voorkennis vereist voor deze opleiding.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
Tijdens deze opleiding worden er drie luiken behandeld
Luik 1: Tactische inkoop
- Structuur, taken en organisatie van de inkoopafdeling
- Inkoop in onze organisatie, vandaag en in de toekomst
- Van aanvraag tot bestelling
- Nieuwe inkoopmarkten vinden
- Leveranciers kiezen
- Marktprijzen tegen elkaar uitspelen
- Accuraat meten bedrijfsbehoeften van prijsaanvraag tot bestelling
- Afsluiten in een win- situatie
- Inkopen uit het Verre Oosten (BRIC landen)
Luik 2: Inkoopadministratie en technieken
- Van bestelling tot levering
- Prijsaanvragen richten aan leveranciers
- Checklist van een offertebespreking
- Van levering tot betaling factuur
- Inkoopdocumenten binnen de onderneming
- Informatica voor inkopers
Luik 3: Negotiatietechnieken
- Communicatie en assertiviteit
- Teamwerk en groepsdynamica
- Aandachtspunten tijdens kennismakingsgesprek
- Voorbereiding van een goed inkoopgesprek
- Verbale en non-verbale communicatietechnieken
- Verkooptechnieken van leveranciers ontdekken en doorzien
Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?
Samen creëren we uw perfecte opleiding!
Laurence Binst
Projectcoördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag