Krijg L&D-advies op maat van uw bedrijf

Levenslang leren en zelfontplooiing stonden nooit eerder zo hoog op de agenda bij zowel werkgevers als werknemers. Met een geïndividualiseerd opleidingstraject bewapent u zich vandaag al voor de markten van morgen. Maar hoe speelt u dan als werkgever in op die stijgende vraag? Onze Learning en Development adviseurs Sanne, Patrick en Tom geven u graag antwoord op al uw vragen.

Leren en ontwikkelen stond nooit eerder zo hoog op de agenda in bedrijven. Om wendbaar en aantrekkelijk te zijn als onderneming is een gepersonaliseerd opleidingstraject nodig. Diverse uitdagingen dienen zich aan zoals werknemers vinden, behouden en (her)opleiden.   

 

Van ad-hoc- naar ad-hoc-opleiding hoppen? Het volstaat niet meer: geïntegreerde opleidingstrajecten nemen de fakkel over. Zij zijn het logische gevolg van uw strategische L&D-keuzes. Daarmee wapent u zich vandaag al voor de markten van morgen.

 

Werk aan de winkel dus. Maar wel werk waarvan beide partijen profiteren. U benut het volledige potentieel van uw medewerkers, en zij waarderen de investering die u in hen doet. Het resultaat? Een wendbaar bedrijf, dat zijn best inzetbare mensen aan boord houdt.

Blended learning

Futureproof door integratie van nieuwe leervormen in de leerarchitectuur. Blended learning is een blijvertje. Een goed opleidingsplan bestaat uit een mooie mix: e-learnings, webinars, klassieke opleidingen ter plaatse. Leren mag zeker ook fun zijn. Interactieve sessies, een vleugje gamification … Dat triggert mensen en houdt hen bij de les.

Deskundig advies

Heeft u behoefte aan deskundig advies op het gebied van Learning & Development voor uw bedrijf of vragen over uw opleidingsplan? Onze toegewijde L&D-adviseurs staan klaar om u te begeleiden. Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe u uw personeelsontwikkeling kan versterken en uw zakelijke doelen kan behalen met behulp van SBM.

Blog

Check of uw organisatie inhaakt op de 4 trends in L&D

Zijn uw medewerkers toekomstbestendig? Ontdek de 4 trends in Learning & Development die uw bedrijf transformeren. Van loopbaangericht leren tot hybride leervormen, ontdek hoe 'learning at the speed of business' het verschil maakt!

Case

Beaulieu, Liantis & Mitsubishi Electric spreken over hun leerprogramma's

Hoe wapent u zich vandaag voor de markt van morgen? Beaulieu, Liantis en Mitsubishi Electric spreken vrijuit over hun leer- en ontwikkelingsprogramma’s bij SBM. Waarom die drie? Omdat zij wars zijn van ‘one-shot trainingen’: zij baseren hun geïntegreerde opleidingstrajecten op strategische keuzes. En schenken extra aandacht aan de ontwikkeling van soft skills. Daarmee wapenen ze zich vandaag al voor de markt van morgen.

Case

Klantgerichtheid- en ervaring zijn key bij Liantis

Een bedrijfscultuur waarin het partnerschap met de klant centraal staat? Die bedenk je niet: ze zit in je vezels. Net zoals de vaste wil om het steeds beter te doen. En daarvoor spreekt Liantis SBM aan: “Hoe communiceren we nog klantgerichter? Hoe zorgen we ervoor dat onze klantenadviseurs het maximale uit hun contactmomenten halen, vooral qua klantenervaring?” 

Onze L&D adviseurs

Sanne, Patrick en Tom luisteren naar de noden van uw bedrijf en komen terug met een ijzersterk plan.
We stellen ze graag aan u voor.

Patrick Wittevrongel

Patrick Wittevrongel vergelijkt L&D weleens met naar de dokter gaan. “Het is niet omdat je hoofdpijn hebt, dat de dokter je zomaar een aspirine geeft. Hij stelt eerst zijn diagnose en biedt je dan een oplossing aan. Zo werkt L&D ook. We analyseren eerst de situatie en brengen de concrete behoeften in kaart. Hebben we dat gedaan? Dan kunnen we een pasklare oplossing aanbieden.”

Tom Demeyere

Tom Demeyere staat bedrijven bij met het juiste advies. “Het is niet omdat een bedrijf contact met me opneemt met de vraag om een bepaalde opleiding te geven, dat dat ook de oplossing voor hun probleem is. Ik graaf altijd dieper. Wij willen met het juiste voorstel komen. Want de gevraagde opleiding moet ook het gewenste resultaat opleveren en aansluiten bij de behoeften van de medewerkers.”

Sanne Vermaelen

Sanne Vermaelen vertrekt steeds vanuit de vraag van de klant. “Ik ga in gesprek met hen en luister hoe hun opleidingsagenda eruitziet, waar er nog hiaten zitten en hoe wij hen kunnen helpen. Mijn collega’s maken vaak de eerste aanzet van het voorstel. Ik werk het verder in detail uit. Bij nieuwe opleidingen volg ik vaak een stukje mee om te verzekeren dat alles naar wens verloopt.