Wat is Learning & Development?

Vergelijk uw bedrijf eens met een levend organisme dat moet groeien en zich aanpassen om te blijven bestaan. Zo moet uw bedrijf zich voortdurend ontwikkelen om concurrentievoordeel te behouden in de huidige markt. En daarbij speelt Learning & Development (L&D) een sleutelrol.  

L&D gaat veel verder dan traditionele trainingen: van nieuwe vaardigheden bijbrengen tot leiderschapskwaliteiten stimuleren en innovatie binnen uw team aanmoedigen. Simpel gezegd, investeren in ‘leren en ontwikkelen’ maakt het verschil tussen achterblijven en vooroplopen in uw branche.

Vergroot de wendbaarheid van uw onderneming

Optimaliseer uw algemene productiviteit

Verhoog competentie en tevredenheid van uw werknemers

Blog

Check of uw organisatie inhaakt op de 4 trends in L&D

Zijn uw medewerkers toekomstbestendig? Ontdek de 4 trends in Learning & Development die uw bedrijf transformeren. Van loopbaangericht leren tot hybride leervormen, ontdek hoe 'learning at the speed of business' het verschil maakt!

aan het woord

Onze L&D-adviseurs

Heeft u nood aan deskundig advies over Learning & Development voor uw bedrijf of vragen over uw opleidingsplan?
Onze toegewijde L&D-adviseurs Sanne, Patrick en Tom staan klaar om u te begeleiden.

Patrick Wittevrongel

Patrick Wittevrongel vergelijkt L&D weleens met naar de dokter gaan. “Het is niet omdat je hoofdpijn hebt, dat de dokter je zomaar een aspirine geeft. Hij stelt eerst zijn diagnose en biedt je dan een oplossing aan. Zo werkt L&D ook. We analyseren eerst de situatie en brengen de concrete behoeften in kaart. Hebben we dat gedaan? Dan kunnen we een pasklare oplossing aanbieden.”

Tom Demeyere

Tom Demeyere staat bedrijven bij met het juiste advies. “Het is niet omdat een bedrijf contact met me opneemt met de vraag om een bepaalde opleiding te geven, dat dat ook de oplossing voor hun probleem is. Ik graaf altijd dieper. Wij willen met het juiste voorstel komen. Want de gevraagde opleiding moet ook het gewenste resultaat opleveren en aansluiten bij de behoeften van de medewerkers.”

Sanne Vermaelen

Sanne Vermaelen vertrekt steeds vanuit de vraag van de klant. “Ik ga in gesprek met hen en luister hoe hun opleidingsagenda eruitziet, waar er nog hiaten zitten en hoe wij hen kunnen helpen. Mijn collega’s maken vaak de eerste aanzet van het voorstel. Ik werk het verder in detail uit. Bij nieuwe opleidingen volg ik vaak een stukje mee om te verzekeren dat alles naar wens verloopt.

Cases