Vanaf 03/10/2024

Digital marketing voor beginners

Leer de basics van online advertising & Google Analytics

Introductie

Leer de basics in het opzetten van Google Ads (SEA), Facebook advertenties en werken in Google Analytics.

Omschrijving

U bent geen marketing professional, maar u wilt toch leren werken met Google en Facebook, de meest gebruikte Digitale Marketingkanalen? Bent u er nog niet uit of u dat zelf wilt doen of dit aan een externe partij wilt uitbesteden?


Volg dan dit traject voor starters en u leert de basics! U gaat aan de slag met:


  1. Google Ads: leer Google advertenties (SEA) opmaken
  2. Google Analytics: leer een account opzetten, data structureren, analyses maken, …
  3. Facebook Advertising: leer Facebook advertenties opzetten

U kunt ervoor kiezen om elk van deze topics apart te volgen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

U bent geen marketing professional maar ambieert een functie in (digitale) marketing. Of u bent zaakvoerder en wilt de basics kennen. Omdat u er zelf mee aan de slag wilt. Of omdat u met kennis van zaken met een externe partij in zee wilt gaan.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

1. Starten met Google Ads: leer de basics in het opzetten van Google advertenties

Topics in deze module:

  • SETUP. U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube, …
  • BIEDINGSSYSTEEM. U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.
  • ZOEKWOORDENONDERZOEK. U leert werken met de zoekwoordplanner en hoe u via zoekwoordopties het juiste verkeer naar uw website kan aantrekken.
  • CAMPAGNES & ADVERTENTIEGROEPEN. U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.
  • CAMPAGNES OPZETTEN. U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.
  • CONVERSIES. U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.
  • DOELGROEPEN. U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.
  • ANALYSE & RAPPORTAGE. U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.
  • GEDEELDE BUDGETTEN. U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.
  • RAPPORTEN. U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

2. Starten met Google Analytics: leer de basics: een account opzetten, data structureren, analyses maken, …

    Topics in deze module:

  • INTRODUCTIE. Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
  • SETUP, WEERGAVES EN FILTERS. U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
  • BASIS RAPPORTEN & DASHBOARDS. We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert werken met dashboards.

3. Starten met Facebook advertising: leer de basics in het opzetten van Facebook advertenties

    Topics in deze module:

  • SETUP. U leert werken met de Facebook bedrijfsmanager en we installeren de Facebook tracking pixel.
  • CONTENTKALENDER. U leert werken met een contentkalender voor sociale media berichten en betalende advertenties.
  • DOELSTELLINGEN. U leert werken met de verschillende doelstellingen in Facebook volgens het See-Think-Do-Care model van Google.
  • TYPE ADVERTENTIES. U leert werken met de verschillende type advertenties en u krijgt tips en tricks voor uw campagnes.
  • RAPPORTAGE. U leert werken met campagne tracking en u eert verschillende aangepaste rapporten op te maken om uw marketinginspanningen beter te analyseren en te begrijpen.
Frederik Delfosse_63.jpg

GETUIGENIS

Bereik de juiste doelgroep en boek meetbare resultaten

Quote Image
Een doelstelling die niet op papier staat, blijft een idee.

Onze opleidingen

Locaties en data


Webinar

Vanaf 03/10/2024

€ 1995,00

excl. BTW

Lesdagen

donderdag (03/10)
donderdag (03/10)
donderdag (10/10)
donderdag (10/10)
donderdag (17/10)
donderdag (17/10)
donderdag (24/10)
donderdag (24/10)
woensdag (30/10)
woensdag (30/10)
donderdag (14/11)
donderdag (14/11)
donderdag (21/11)
donderdag (21/11)
donderdag (28/11)
donderdag (05/12)

Uur

09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
13:00 - 16:00
13:00 - 16:00

€ 1995,00

excl. BTW

Ook interessant voor jou

Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.
  • icon Webinar
  • icon 6 sessie(s)
  • icon 890,00 excl. BTW
icon chevron right
  • icon Webinar
  • icon 890,00 excl. BTW
  • icon 6 sessie(s)
Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right
Leer in deze training hoe u met Facebook advertenties bouwt aan uw merk, leads genereert en van uw klanten heuse fans maakt.
  • icon Webinar
  • icon 2 sessie(s)
  • icon 680,00 excl. BTW
icon chevron right
  • icon Webinar
  • icon 680,00 excl. BTW
  • icon 2 sessie(s)
Leer in deze training hoe u met Facebook advertenties bouwt aan uw merk, leads genereert en van uw klanten heuse fans maakt.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Vanessa Aneca

Vanessa Aneca

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag