Najaar 2024

Workshop: van cijferverwerker naar empathisch adviseur

Dit is een totaaltraject van 4 workshops.
  • KMO-portefeuille

Introductie

Ondernemers verwachten meer van u als accountant dan enkel het correct verwerken van de cijfers. Persoonlijk contact, begrijpbaar inzicht in de cijfers en actiegericht advies. Dat is waar ondernemers waarde aan hechten. Daarom is het heel belangrijk om te weten hoe en met wie u communiceert.

Daarnaast trekt het louter uitvoerende werk zoals inboeken van facturen, geen nieuw talent meer aan. Jonge potentials verkiezen een kantoor dat mee is met de tijd, dat uitdagingen biedt en groeipotentieel heeft. Het aanbieden van een boeiende jobinhoud waarbij klantencontact centraal staat. Dit zal uw kantoor onderscheiden van de anderen.

Omschrijving

Een goede communicatie is het meest essentiële ingrediënt om u op dezelfde golflengte te zetten met uw collega’s en uw klanten. Deze 4 workshops zullen u hiermee helpen.

Workshop: Hoe uw klanten overtuigen als accountant

In deze training leert u de behoeftes van uw klant vast te stellen. U leert oplossingen verkopen in plaats van diensten. U leert het vertrouwen te winnen van de klant. U krijgt tips hoe u uw eigen diensten presenteert in het voordeel van deze klant.

Workshop: Assertiviteit en constructieve communicatie in teamwerking en samenwerking

Deze opleiding resulteert in:

  • Een groter zelfvertrouwen
  • Een betere relatie met uw collega's
  • Een aangename werkomgeving
  • Betere communicatievaardigheden

Workshop: Timemanagement en outlook voor boekhouders

  • Het geheim van een realistische planning.
  • Wilt u vermijden om achter de dingen aan te hollen?
  • Wenst u 's avonds naar huis te gaan met een voldaan gevoel van afgewerkte taken?

Deze opleiding reikt u tal van inzichten en praktische tools aan, waarmee u zich anders zal organiseren om efficiënter te werken.

Workshop: Gericht aansturen van uw team

  • Hoe uw collega’s motiveren en inspireren?
  • Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers mee oplossingen aanreiken om het werk gedaan te krijgen?

Een team aansturen vergt heel wat specifieke vaardigheden. Deze training ontwikkelt uw competenties om te overtuigen, om invloed uit te oefenen en om negatieve situaties positief om te buigen.

Vraag uw inhouse traject aan voor uw kantoor.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Dossierbeheerders en medewerkers in boekhoudkantoren, financiële consultancy, ...

Voorkennis

Vaardig zijn met e-mail en e-agenda van Outlook is vereist.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Hoe uw klanten overtuigen

Docent: Ruben Persoone

  • Behoeftebepaling => inschatten wat de klant wilt
  • Structuur van een adviesgesprek
  • Welke consultancyrollen bestaan er, en welke situatie vraagt welke rol
  • Langetermijnrelaties opbouwen
  • Zorgen dat de relatie optimaal blijft, maar ook nog voor uw eigen belang staan
  • Omgaan met moeilijke situaties bij de klant  

Assertiviteit en constructieve communicatie in teamwerking en samenwerking

docent: Filip De Craemer

  • Dag 1: Basiscommunicatie
    • Wat is communicatie, referentiekader, het belang van het non-verbale, empathisch luisteren
    • Feedback:
      • Geven en krijgen, in alle richtingen
      • De ander 'leert' uit uw feedback
      • Constructieve feedback met vier G's
    • Dag 2: Assertiviteit
      • 4 soorten gedrag/4 soorten communicatie
      • het belang van respect
      • de woordjes IK en Neen gebruiken
      • Grenzen stellen
    • Dag 3: Omgaan met weerstand
      • Wat is weerstand, hoe ontstaat het, vormen van weerstand - wat doe ik (niet)?
      • Conflicthantering
      • Joepie, een conflict!
        • Zelfevaluatie conflicthantering
        • Het verband tussen relatie en resultaat

    Timemanagement  en outlook voor boekhouders

    Docent: Steven Vandenabeele

    Het belang van efficiënte communicatie:

    • Timemanagement
      • Prioriteiten stellen
      • Agenda en planning
      • Delegeren
      • Neen zeggen
    • Efficiënt communiceren via e-mail
      • Gebruik van TO CC BCC
      • Call to action
      • Responstijd
      • Controle over uw inbox
    • Timemanagement technieken voor je inbox
      • Batching
      • Lijm aan je vingers
      • Inbox zero
    • Tools in Outlook voor opvolging & follow-up

Gericht aansturen van uw team

Docent: Jean-Pierre Dekocker

  • Persoonlijk 'leiderschap'
  • De verschillende rollen manager-leider-coach
  • De hoekstenen van interpersoonlijke communicatie
  • Motiverende, operationele en haalbare doelen stellen
  • Talenten ontwikkelen en benutten
    • Rekening houden met talenten en de beperkingen van alle teamleden
    • Bevorderen van complementariteit en omgaan met diversiteit
  • Beïnvloeden en overtuigen met charisma
    • Projecten en ideeën 'verkopen'
    • Hantering van bezwaren en onzekerheid: change-management
    • Communicatie:
      • Criteria om impact te maken voor een groep
      • Hoe om te gaan met verstoringen?
      • De juiste vragen stellen
  • Mobiliseren en leiden van een team
    • Erkenning, engagement en motivatie: de teamrollen
    • Constructieve en gerichte feedback krijgen en geven
  • Lastige situaties managen zonder hiërarchische macht
    • Kader behouden en verduidelijken
    • Coachen tot gewenst resultaat
    • Effectief 'neen' zeggen: assertiviteit en creatief omgaan met moeilijke situaties

Bijkomende info

'Van cijferverwerker naar empathisch adviseur' is een totaaltraject van 4 workshops.

 

Er kan voor elke workshop afzonderlijk ingeschreven worden:

  • Workshop 1: Assertiviteit en constructieve communicatie voor medewerkers uit boekhoudkantoren. meer info
  • Workshop 2: Gericht aansturen van uw team in uw boekhoudkantoor. meer info
  • Workshop 3: Hoe uw klanten overtuigen als accountant. meer info
  • Workshop 4: Timemanagement en outlook voor accountants. meer info

'Van cijferverwerker naar empathisch adviseur' is een totaaltraject van 4 workshops. Schrijft u zich in voor dit volledig pakket, dan neemt u een mooie korting mee en betaalt u slechts €1.085 (excl btw) ipv €1.275 (excl btw). Uw voordeel bedraagt €190.

U kunt zich ook voor elke workshop afzonderlijk inschrijven:

  • Workshop 1: Assertiviteit en constructieve communicatie voor medewerkers uit boekhoudkantoren: prijs €430 (excl btw) meer info
  • Workshop 2: Gericht aansturen van uw team in uw boekhoudkantoor: prijs €430 (excl btw) meer info
  • Workshop 3: Hoe uw klanten overtuigen als accountant: prijs €165 (excl btw) meer info
  • Workshop 4: Timemanagement en outlook voor accountants: prijs €250 (excl btw) meer info

Ook interessant voor jou

Motiveer, inspireer en haal uw deadlines in uw boekhoudkantoor. Zorg ervoor dat uw medewerkers mee oplossingen aanreiken om het werk gedaan te krijgen.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Motiveer, inspireer en haal uw deadlines in uw boekhoudkantoor. Zorg ervoor dat uw medewerkers mee oplossingen aanreiken om het werk gedaan te krijgen.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

square placeholder image

Els Vanacker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag