Najaar 2024

Workshop: hoe uw klanten overtuigen als accountant

Hoe uw inzicht overtuigend overbrengen.
  • KMO-portefeuille

Introductie

Als accountant moet u niet alleen uw vakgebied goed beheersen, van u wordt ook verwacht dat u na een correcte analyse van de situatie bij uw klant vooral uw klant kunt overtuigen van uw advies.

In deze training leert u de behoeftes van uw klant vast te stellen. U leert oplossingen verkopen in plaats van diensten. Op die manier wint u het vertrouwen van de klant. U krijgt tips hoe u uw eigen diensten presenteert in het voordeel van deze klant.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding kunt u:

  • de rol van adviesgever met de nodige diepgang invullen
  • oplossingen aanbieden die een meerwaarde bieden
  • het vertrouwen winnen van de klant
  • succesvol uw dienst verkopen    

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Accountants, al dan niet met jarenlange ervaring.

Methodologie

Naast de theoretische omkadering wordt er ook in groepjes gewerkt om cases te analyseren en te bespreken.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  1. Behoeftebepaling => inschatten wat uw klant wilt
  2. Structuur van een adviesgesprek
  3. Welke consultancyrollen bestaan er, en welke situatie vraagt welke rol
  4. Langetermijnrelaties opbouwen
  5. Zorgen dat de relatie optimaal blijft, maar ook nog voor uw eigen belang staan
  6. Omgaan met moeilijke situaties bij uw klant  

Bijkomende info

Deze opleiding is een onderdeel van een totaaltraject 'Van cijferverwerker naar empathisch adviseur' meer info.

 Er kan voor elke workshop afzonderlijk ingeschreven worden:

  • Workshop 1: Assertiviteit en constructieve communicatie voor medewerkers uit boekhoudkantoren. meer info
  • Workshop 2: Gericht aansturen van uw team in uw boekhoudkantoor. meer info
  • Workshop 3: Hoe uw klanten overtuigen als accountant. meer info
  • Workshop 4: Timemanagement en outlook voor accountants. meer info

Deze workshop is een onderdeel van een totaaltraject 'Van cijferverwerker naar empathisch adviseur' meer info. Schrijft u in voor het totaalpakket, dan neemt u een mooie korting mee.

Er kan voor elke workshop afzonderlijk ingeschreven worden:

  • Workshop 1: Assertiviteit en constructieve communicatie voor medewerkers uit boekhoudkantoren. meer info
  • Workshop 2: Gericht aansturen van uw team in uw boekhoudkantoor. meer info
  • Workshop 3: Hoe uw klanten overtuigen als accountant. meer info
  • Workshop 4: Timemanagement en outlook voor accountants. meer info

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag