Najaar 2024

Workshop: gericht aansturen van uw team in uw boekhoudkantoor

Motiveer, inspireer en haal uw deadline.
  • KMO-portefeuille

Introductie

Het behalen van de jaarlijkse terugkerende deadlines als teamverantwoordelijke in het kantoor is niet altijd vanzelfsprekend. Een team aansturen en laten samenwerken vergt enkele specifieke vaardigheden.

  • Hoe uw collega’s motiveren en inspireren?
  • Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers mee oplossingen aanreiken om het werk gedaan te krijgen?

Omschrijving

Deze training ontwikkelt uw competenties om mensen te overtuigen, om invloed uit te oefenen en om negatieve situaties positief te beïnvloeden.

U leert diverse technieken om de dingen gedaan te krijgen, communicatietechnieken, samenwerkingstechnieken, enz.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is bestemd voor elke teamverantwoordelijke en dossierbeheerder in boekhoudkantoren.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Persoonlijk "leiderschap"

  • De verschillende rollen manager-leider-coach
  • De hoekstenen van interpersoonlijke communicatie
  • Motiverende, operationele en haalbare doelen stellen
  • Talenten ontwikkelen en benutten:
    • Rekening houden met talenten en de beperkingen van alle teamleden
    • Bevorderen van complementariteit en omgaan met diversiteit

Beïnvloeden en overtuigen met charisma

  • Projecten en ideeën 'verkopen'
  • Hantering van bezwaren en onzekerheid: changemangement
  • Communicatie: criteria om impact te maken voor een groep. Hoe om te gaan met verstoringen? De juiste vragen stellen.

Mobiliseren en leiden van een team

  • Erkenning, engagement en motivatie: de teamrollen
  • Constructieve en gerichte feedback krijgen en geven

Lastige situaties managen zonder hiërarchische macht

  • Kader behouden en verduidelijken
  • Coachen tot gewenst resultaat
  • Effectief 'neen' zeggen: assertiviteit en creatief omgaan met moeilijke situaties

Bijkomende info

Deze opleiding is een onderdeel van een totaaltraject 'Van cijferverwerker naar empathisch adviseur' meer info.

Er kan voor elke workshop afzonderlijk ingeschreven worden:

  • Workshop 1: Assertiviteit en constructieve communicatie voor medewerkers uit boekhoudkantoren. meer info
  • Workshop 2: Gericht aansturen van uw team in uw boekhoudkantoor. meer info
  • Workshop 3: Hoe uw klanten overtuigen als accountant. meer info
  • Workshop 4: Timemanagement en outlook voor accountants. meer info

Deze workshop is een onderdeel van een totaaltraject 'Van cijferverwerker naar empathisch adviseur' meer info. Schrijft u in voor het totaalpakket, dan neemt u een mooie korting mee.

Er kan voor elke workshop afzonderlijk ingeschreven worden:

  • Workshop 1: Assertiviteit en constructieve communicatie voor medewerkers uit boekhoudkantoren. meer info
  • Workshop 2: Gericht aansturen van uw team in uw boekhoudkantoor. meer info
  • Workshop 3: Hoe uw klanten overtuigen als accountant. meer info
  • Workshop 4: Timemanagement en outlook voor accountants. meer info

Ook interessant voor jou

Overtuig uw klant van uw advies. Hoe leert u, als accountant, oplossingen verkopen in plaats van diensten en zo het vertrouwen van uw klant winnen.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Overtuig uw klant van uw advies. Hoe leert u, als accountant, oplossingen verkopen in plaats van diensten en zo het vertrouwen van uw klant winnen.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

square placeholder image

Els Vanacker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag