Outlook & Timemanagement


Maximaliseer de productiviteit van een standaard werkdag
#100683

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na het volgen van de opleiding kan u met Outlook de timemanagement filosofie toepassen:

  • Overzicht creëren met Outlook en het bepalen van de juiste prioriteiten
  • Beheersbaar houden van e-mail berichten
  • Planning en controle krijgen met behulp van de elektronische agenda
  • Inventariseren en beheersen van tijdrovers

Introductie

In deze opleiding leert u de functionaliteit van Outlook gebruiken om efficiënt en effectief met uw beschikbare tijd om te gaan. Integratie van timemanagement in uw Outlook-gebruik kan het verschil maken tussen het denken aan en het daadwerkelijk bereiken van vooropgestelde doelen.

Omschrijving

Microsoft Outlook wordt hoofdzakelijk gebruikt als e-mailprogramma. Meer en meer zakelijke gebruikers houden ook de persoonlijke agenda bij waardoor de software een personal information manager wordt. Maar de manager met enige kennis van timemanagement wil en kan meer uit Outlook halen.

Door de principes van efficiënt tijdbeheer te implementeren in Outlook kan u  tijd, taken, activiteiten en informatie stroomlijnen en sturen. U maximaliseert de productiviteit van een standaard werkdag.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Kantoor- en zakelijke computergebruikers voor wie tijd schaars en kostbaar is en die niet geleefd willen worden door hun agenda en een overdaad aan e-mail berichten.

Voorkennis

Vaardig zijn met e-mail en e-agenda van Outlook.

Programma

  • Time Manager filosofie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Prioriteiten stellen
    • Gestructureerde to do lijst opbouwen
    • Planning opstellen
    • De belangrijkste tijdrovers
  • E-mail
    • Indelen van post d.m.v. mappen
    • Zoekmappen
    • Sorteren van de post
    • Verschillende weergaven gebruiken
    • Markeren
    • Spam verwijderen
  • Agenda & taken
    • Taken en taakitems
    • Afspraken plannen
    • Kleurcategorieën
  • Contactpersonen
    • Outlook contactpersonen met Word gebruiken
    • Contactpersonen importeren
  • Informatie delen
    • Agenda en Inbox delen
    • Afdelingsagenda en prikbord
  • Archiveren
    • Handmatig en automatisch archiveren
    • Kopiëren Outlookbestand