Najaar 2024

Organisatorische competenties voor de facility manager

Verruim op een enthousiaste en gemotiveerd manier, de service en kwaliteit van uw werkzaamheden
  • KMO-portefeuille

Omschrijving

Als facility manager bent u een duizendpoot die op de vraag van de interne en de externe klant inspeelt. In dit onderdeel van de opleiding kijken wij naar hoe u leiding geeft aan een groep mensen, hoe u de verwachtingen van de klant (intern en extern) op elkaar afstemt, en hoe u het werk binnen uw team organiseert. Waarmee houdt u rekening bij de taakverdeling?

We kijken ook hoe u rapporteert aan de mensen die u vragen stellen waarbij wij onderscheid maken tussen feiten en opinies.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding richt zich tot personen die de rol van facility manager opnemen of willen opnemen.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Wat is leiding geven?
  • Wat verwacht de organisatie?
  • Situationeel leiding geven: de stijl van leiding geven aanpassen aan de medewerker, afhankelijk van zijn deskundigheid en motivatie
  • Bewust zijn van eigen stijl van leiding geven: taakgericht (sturend) of mensgericht (steunend), met sterke punten en mogelijke valkuilen
  • Motivatie: structuur van motivatie en invloed hiervan op coachen
  • Hoe kan ik iemand motiveren om een bepaalde taak correct uit te voeren?
  • Teamdoelmatigheidsmodel: wat zijn de bouwstenen voor goed teamwerk?
  • Welke afspraken moet ik maken om tot een efficiënte taakverdeling te komen?
  • Bespreking cases vanuit de werksituatie om samen tot een aanvaardbare, resultaatgerichte aanpak te komen

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Bart Hungenaert

Bart Hungenaert

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag