Startdatum niet gekend
Debiteurenbeheer: Uw klant in nood
Hoe wanbetalers – zowel consumenten als ondernemingen – succesvol aanmanen?
Introductie
- Hoe beoordeelt u of een klant werkelijk in financiële nood verkeert? En zo ja, hoe reageert u ethisch en juridisch op correcte wijze?
- Welke opties heeft een onderneming bij financiële moeilijkheden? Hoe kunt u hen adviseren over ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement?
- Hoe stelt u een minnelijke regeling voor aan klanten? En wat zijn de voordelen van een minnelijke aanpak boven een juridische procedure?
U gaat huiswaarts met kennis van de technieken om zowel consumenten als professionele klanten op correcte wijze te begeleiden bij financiële moeilijkheden.
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
- U begrijpt dat u anders moet omgaan met een onderneming in moeilijkheden dan met een consument met betaalproblemen.
- U kent de technieken en instructies om een impactvol debiteurenaanpak op te stellen.
- U weet welke ondersteunende maatregelen u bij B2C en B2B klanten kunt voorstellen.
Omschrijving
Klantgericht innen
Het dilemma: uw B2C klant zit in financiële moeilijkheden. Natuurlijk wilt u hen correct en ethisch behandelen. Het gevaar dat om de hoek loert? Dat u de noodzaak tot betaling uit het oog verliest. Help hen (en uzelf!) door een budgetbeheerplan of een collectieve schuldenregeling te initiëren.
Loyaliteit troef
Natuurlijk moeten niet-betalers aangemaand worden. Tegelijk is het een kans om een loyale klant te winnen. Ontdek de verschillende opties die ondernemingen in financiële moeilijkheden kunnen inroepen: ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Heeft u af en toe te maken met wanbetalers? Dan heeft u baat bij de tips & tricks uit deze opleiding.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
- De consument
- Van budgetbegeleiding tot collectieve schuldenregeling
- De onderneming
- Ontbinding, vereffening
- De gerechtelijke reorganisatie
- Het faillissement
- Welke externe acties zijn mogelijk?
- Minnelijk of juridisch
- Bemiddeling of arbitrage
- Hoe de IOS- procedure gebruiken?
Ook interessant voor jou
Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?
Samen creëren we uw perfecte opleiding!
Els Vanacker
Projectcoördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag