Voorjaar 2025

Debiteurenbeheer: Uw klant in nood

Hoe wanbetalers – zowel consumenten als ondernemingen – succesvol aanmanen?

Introductie

  • Hoe beoordeelt u of een klant werkelijk in financiële nood verkeert? En zo ja, hoe reageert u ethisch en juridisch op correcte wijze?
  • Welke opties heeft een onderneming bij financiële moeilijkheden? Hoe kunt u hen adviseren over ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement?
  • Hoe stelt u een minnelijke regeling voor aan klanten? En wat zijn de voordelen van een minnelijke aanpak boven een juridische procedure?

U gaat huiswaarts met kennis van de technieken om zowel consumenten als professionele klanten op correcte wijze te begeleiden bij financiële moeilijkheden.


Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • U begrijpt dat u anders moet omgaan met een onderneming in moeilijkheden dan met een consument met betaalproblemen.
  • U kent de technieken en instructies om een impactvol debiteurenaanpak op te stellen.
  • U weet welke ondersteunende maatregelen u bij B2C en B2B klanten kunt voorstellen.

Omschrijving

Klantgericht innen

Het dilemma: uw B2C klant zit in financiële moeilijkheden. Natuurlijk wilt u hen correct en ethisch behandelen. Het gevaar dat om de hoek loert? Dat u de noodzaak tot betaling uit het oog verliest. Help hen (en uzelf!) door een budgetbeheerplan of een collectieve schuldenregeling te initiëren.


Loyaliteit troef

Natuurlijk moeten niet-betalers aangemaand worden. Tegelijk is het een kans om een loyale klant te winnen. Ontdek de verschillende opties die ondernemingen in financiële moeilijkheden kunnen inroepen: ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement.


Voor wie is deze opleiding bestemd?

Heeft u af en toe te maken met wanbetalers? Dan heeft u baat bij de tips & tricks uit deze opleiding.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • De consument
    • Van budgetbegeleiding tot collectieve schuldenregeling
  • De onderneming
    • Ontbinding, vereffening
    • De gerechtelijke reorganisatie
    • Het faillissement
  • Welke externe acties zijn mogelijk?
    • Minnelijk of juridisch
    • Bemiddeling of arbitrage
    • Hoe de IOS- procedure gebruiken?

Ook interessant voor jou

Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces met deze hands-on opleiding.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces met deze hands-on opleiding.
icon chevron right
Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces.
icon chevron right
Leer efficiënte rappelbrieven schrijven die tot concrete betalingen leiden. Zonder escalatie of juridisch staartje. Uw bottom line zal u danken.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Leer efficiënte rappelbrieven schrijven die tot concrete betalingen leiden. Zonder escalatie of juridisch staartje. Uw bottom line zal u danken.
icon chevron right
Doe uw bottom line een plezier. Leer in deze opleiding hoe u met vertrouwen uw wanbetaler(s) overtuigt om alsnog te betalen.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Doe uw bottom line een plezier. Leer in deze opleiding hoe u met vertrouwen uw wanbetaler(s) overtuigt om alsnog te betalen.
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Els Vanacker

Els Vanacker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag