Startdatum niet gekend
Verkooptechnieken in de kleinhandel
Klantgericht verkopen in een winkel, showroom of distributiepunt
Omschrijving
Verkopen in een winkel, showroom of distributiepunt vergt specifieke vaardigheden en technieken. In deze doe-opleiding leert u hoe u op vandaag met uw klant op de winkelvloer omgaat. Van het eerste oogcontact tot het afscheid. Na deze opleiding bezorgt u elke klant gegarandeert een WOW-ervaring!
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Deze leuke doe-opleiding richt zich naar verkopers die in contact komen met particulieren. Wij denken hierbij aan toonzaalverkopers, kleinhandelaars, retailers en winkelbediendes.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
De verwachtingen van de klant veranderen. Men verwacht een goede verhouding prijs/kwaliteit maar nog meer een zeer goede service. En gelukkig kost een goede service geen geld. Het moet gewoon uit het DNA van het bedrijf komen, uw medewerkers moeten service uitstralen. In onze workshops gaan we op een heel interactieve manier aan de slag, waarbij we het volledige verkooptraject (van bij binnenkomst tot het verlaten van de winkel) behandelen zodat uw verkoopmedewerkers de klant nog beter bedienen.
We behandelen heel pragmatisch:
- Bewustworden: wat doe ik goed en wat kan beter?
- Mindset: het begint met de juiste ingesteldheid.
- Communicatie: alles staat of valt met een goede communicatie. Hier bekijken we op welke manier we best communiceren in de winkel naar de klant toe.
- Wat verwacht de klant?
- Het volledige verkooptraject: de begroeting, het aanspreken van de klant en het geven van advies, de aanvullende verkoop en de manier om af te sluiten.
- Hoe om te gaan met bezwaren en hoe kunt u door een commerciële aanpak uw diefstalcijfer naar beneden halen.
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag