Overtuigend schrijven voor luie lezers


Bied hapklare tekstporties en entertain uw luie lezer - WORKSHOP
#180319
Opleiding | Redactie

Omschrijving

Uw lezer is lui. Hij leest uw commerciële tekst of bedrijfscommunicatie niet voor zijn plezier. En al zeker niet voor het uwe! Nee, hij wil gewoon zo snel mogelijk de info krijgen die er voor hem toe doet. Zonder zoek- of denkwerk. Bedient u hem op zijn wenken? Dan hebt u er een prospect bij. Vervult u zijn basisbehoefte niet? Dan bent u hem voorgoed kwijt.

  • Waarop kickt uw luie lezer? Waardoor haakt hij af?
  • Hoe verleidt u hem om voort te lezen? Of om niet weg te klikken?
  • Wanneer reageert hij zoals u verwacht, of hoopt?

Volg en geniet van deze unieke 2-daagse workshop met 50% infotainment en 50% doe-momenten. Wedden dat u nadien 100% aandacht van uw lezers krijgt bij elke tekst die u schrijft?

Uw trainer: Wim Van Rompuy (Schrijf.be)

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor iedereen die tekst schrijft (email, offerte, social media post, blog, artikel, emailing, uitnodiging, interne nota, ...). En merkt dat zijn lezer steeds minder aandacht besteed aan het lezen ervan.

Methodologie

WORKSHOP. 50% infotainment en 50% doe-momenten. In deze workshop gaan we aan de slag met uw eigen teksten.

Programma

Workshop van 2 dagen

  1. Dag 1: inhoud. Overtuig met ultieme argumenten en ontmijn sluimerende bezwaren.
  2. Dag 2: vorm & stijl. Bied hapklare tekstporties en entertain uw luie lezer.
  • Besef dat u tijd steelt

Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet? Omdat het tijd kost: tijd die u van hen steelt. Tijd die zij niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat u te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.

  • Bespeel inhoud, vorm en stijl

Belandt uw brochure in de papiermand? Wordt uw persbericht genegeerd? Blijft uw e-mail onbeantwoord? Dan treft uw lezer geen schuld: u ging als schrijver in de fout.

Dat is een harde diagnose, ja. Maar ook hét inzicht dat u op het goede pad zet: maak het uw luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij u en brengt uw communicatie meer op dan ze kost - op papier en elektronisch. Dan lezen uw collega's uw mails plots wel. En blijven uw prospecten die in Google op uw webpagina klikken, er wel hangen om te bestellen.

  • Grijp u vast aan 101 handvaten

Verwacht u ronkende theoretische modellen? Een vijftienstappenplan? Neem dan niét deel aan deze workshops. Kijkt u uit naar 101 hyperconcrete handvaten waarmee u meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die u dodelijk precies vertellen of u de luie lezer over de streep trekt? Schrijf u dan meteen in: u zult het zich niet beklagen. Beloofd!

  • Weet en doe

Half om half luisteren en doen: zo zet u kennis om in kunde. Dus krijgt u 50% infotainment en 50% doe-momenten. Mail op voorhand uw tekst die niet opleverde wat u ervan verwachtte. En uw toestemming om er in de besloten lesgroep samen mee aan de slag te gaan. Dan stapt u buiten als doener, met uw herwerkte tekst als bonus.

  • Stel elke tekstvraag

Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of uw trainer beantwoordt ze. Laat u dus gaan!

2018-319-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Wim Van Rompuy is volbloed marketeer en copywriter. Hij runt sinds 2001 Schrijf.be®, toonaangevend Vlaams tekstbureau. Daar gaan jaarlijks 5000 teksten door zijn handen als kwaliteitsbewaker. En helpt hij als Schrijfdokter® bedrijven en organisaties schrijven zoals hun contacten dat verwachten.