Voorjaar 2025

Strategische SEO: sleutel naar online succes

Optimaliseer uw online zichtbaarheid, optimaliseer uw conversie
  • nieuw
  • KMO-portefeuille

Omschrijving

Investeren in SEO? Dat is niet alleen een slimme zet voor uw online zichtbaarheid, maar ook voor uw portemonnee. Met een doordachte SEO-strategie slaag u erin de helft van uw digitale verkopen te realiseren zonder ook maar één cent aan advertenties uit te geven. Wie zegt daar nu nee tegen?


Met betalende advertenties haalt u veel leads binnen, maar wist u dat het ook op een organische manier kan? Frank Hendrix, SEO-strateeg bij KBC Bank & Verzekering, loodst u in deze opleiding ‘Strategische SEO: sleutel naar online succes’ door de wondere wereld van zoekmachineoptimalisatie.


Driedelige strategie: techniek, content en autoriteit

Uw website goed laten scoren op bepaalde zoekwoorden. Moeilijk klinkt het niet, maar er zit heel wat meer achter. SEO steunt op drie grote pijlers: een technisch luik, een contentluik en de autoriteitswaarde. Werkt u goed op twee delen, maar verwaarloost u een derde? Grote kans dat u nergens raakt. Na vier intensieve sessies hebt u een degelijke houvast om zelf aan de slag te gaan.


Stevige startbasis

Wat vandaag effectief is in zoekmachineoptimalisatie, kan morgen door updates in het algoritme anders zijn. SEO is daardoor een uitdagend veld waar voortdurend aanpassen en innoveren essentieel zijn. Met deze nieuwe cursus krijgt u een stevige startbasis om de constant evoluerende wereld van zoekmachineoptimalisatie het hoofd te bieden.


Deel kennis, kies het bedrijfsticket

In de wereld van zoekmachineoptimalisatie is het geen solosprint, maar een teammarathon. De digitale marketeer is de trekker, maar ook andere profielen hebben hun rol in dit verhaal te spelen. Overweeg dus het bedrijfsticket, zodat meerdere collega’s hun kennis kunnen verrijken.


Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Digital marketeers
  • Contentcreators
  • Webmasters
  • Analytics experts (Sessie autoriteit & tracking KPIs and goals)

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist

Methodologie

De opleiding bestaat uit een mix van on campus (sessie 2)(1 x 4u) en interactieve live webinars (sessies 1, 3 en 4)(3 x 2u).

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

De opleiding bestaat uit een mix van on campus (1 x 4u) en interactieve live webinars (3 x 2u).


Intro (live webinar)

  • Wat is SEO?
  • Crawling, indexatie, ranking
  • Drie pijlers: content, technisch, autoriteit

Content SEO (on campus)

  • Zoektermenonderzoek
  • Contentclusters
  • AI en SEO

Technische SEO (live webinar)

  • Laadsnelheid
  • Robots.txt
  • Beeldoptimalisatie

Autoriteit & tracking KPIs and goals (live webinar)

  • Autoriteit meten en opbouwen
  • Linkbuilding
  • Organisch verkeer en conversie


Bijkomende info

Locaties en tarief


Onze opleiding omvat vier sessies: drie digitale sessies van telkens twee uur en één fysieke sessie 29/05/2024 op de SBM-campus in Gent. De sessie ‘Content SEO’ wordt on campus georganiseerd.


Kostprijs

  • Individuele inschrijving: € 595 excl. btw
  • Bedrijfsticket: € 995 excl. btw

Het bedrijfsticket biedt toegang tot de opleiding aan twee mensen van dezelfde organisatie. Beiden kunnen het volledige traject volgen, of collega’s wisselen onderling voor gespecialiseerde sessies.


Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Vanessa Aneca

Vanessa Aneca

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag