Voorjaar 2025

Digital marketeer - Expert (Google Ads & Analytics - Facebook Advertising)

Online advertising & analytics

Digital marketeer - Expert (Google Ads & Analytics - Facebook Advertising)

Introductie

Leer online adverteren in Google en Facebook, leer werken in Google Analytics

Omschrijving

U wilt starten met betalende Google advertenties (SEA) en daarbij elke euro efficiënt besteden. U wilt scoren met conversies en interacties op uw website om uw doelen te halen. U wilt uw websitebezoekers of advertentie-klikkers blijven activeren om geen enkele lead onbenut te laten.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie de communicatie en marketing in zijn/haar bedrijf of zaak verzorgt. Voor wie Google en Facebook advertentiecampagnes wil opzetten, monitoren en bijsturen. En daarbij makkelijk tot 40% op zijn budget wil besparen.


Voorkennis

U bent of wordt de beheerder van uw Google en Facebook bedrijfsaccounts

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  1. Google Ads

  • SETUP. U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube, …
  • BIEDINGSSYSTEEM. U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.
  • ZOEKWOORDENONDERZOEK. U leert werken met de zoekwoordplanner en hoe u via zoekwoordopties het juiste verkeer naar uw website kan aantrekken.
  • CAMPAGNES & ADVERTENTIEGROEPEN. U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.
  • CAMPAGNES OPZETTEN. U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.
  • CONVERSIES. U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.
  • DOELGROEPEN. U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.
  • ANALYSE & RAPPORTAGE. U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.
  • GEDEELDE BUDGETTEN. U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.
  • BIEDINGSOPTIES & STDC-MODEL. U leert werken met het STDC-model van Google om uw campagnes op punt te stellen. Hierbij leert u werken met de verschillende biedingsopties.
  • INTERACTIES & CONVERSIES. U leert werken met Google Tag Manager om interacties met uw website om te zetten in Google Ads conversies, zoals het afspelen van een video, klikken op een telefoonnummer, verzenden van een formulier, …
  • REMARKETING. U leert werken met Google Ads doelgroepen. Hierbij leren we u hoe u gebruik kunt maken van remarketing op basis van websitebezoeken, uw eigen klantendatabase, YouTubegebruikers, vergelijkbare doelgroepen, …
  • RAPPORTEN. U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

  1. Google Analytics

  • INTRODUCTIE

Wat is Google Analytics en hoe werkt het?

  • SETUP, WEERGAVES & FILTERS

U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …

  • BASIS RAPPORTEN & DASHBOARDS

We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert u werken met dashboards.

  • SEGMENTEN

We leren aangepaste segmenten te bouwen op basis van geslacht, leeftijd, kanalen, campagnes, … om onze data te vergelijken ten opzichte van het totaal aantal bezoekers.

  • DOELSTELLINGEN & CONVERSIES

U leert werken met de verschillende type doelstellingen en conversies.

  • INTERACTIES, TAGS & CAMPAGNE TRACKING

U leert werken met basis interacties, tags (Google Tag Manager) en campagnetracking (UTM).

  • AANGEPASTE RAPPORTEN

U leert aangepaste rapporten op te maken in functie van uw doelstellingen.

  • GOOGLE OPTIMIZE

U leert werken met A/B-testen in functie van uw vooropgestelde doelen in Google Analytics.

  • REGEX

U leert hoe u via reguliere expressies gericht data uit uw rapporten kunt opvragen.


  1. Facebook Advertising

  • SETUP. U leert werken met de Facebook bedrijfsmanager en we installeren de Facebook Tracking pixel.
  • CONTENTKALENDER. U leert werken met een contentkalender voor sociale media berichten en betalende advertenties.
  • DOELSTELLINGEN. U leert werken met de verschillende doelstellingen in Facebook volgens het See-Think-Do-Care model van Google.
  • TYPE ADVERTENTIES. U leert werken met de verschillende type advertenties en u krijgt tips en tricks voor uw campagnes.
  • AANGEPASTE & VERGELIJKBARE DOELGROEPEN. U leert werken met aangepaste en vergelijkbare doelgroepen.
  • REMARKETING. U leert werken met Facebook remarketing om uw doelgroep die een interactie met u heeft aangegaan, opnieuw te gaan bereiken.
  • RAPPORTAGE. U leert werken met campagne tracking en u leert verschillende aangepaste rapporten op te maken om uw marketinginspanningen beter te analyseren en te begrijpen.

Ook interessant voor jou

Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right
Leer in deze training hoe u met Facebook advertenties bouwt aan uw merk, leads genereert en van uw klanten heuse fans maakt.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Leer in deze training hoe u met Facebook advertenties bouwt aan uw merk, leads genereert en van uw klanten heuse fans maakt.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Vanessa Aneca

Vanessa Aneca

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag