Enkel op maat
Adverteren op Facebook voor beginners
-
Waar u wilt
-
Wanneer u wilt
-
Prijs op aanvraag
Bereik je klanten via Facebook advertenties!
Introductie
Leer advertentiecampagnes opzetten in Facebook
Omschrijving
Vrijwel iedereen gebruikt Facebook, maar veel bedrijven zijn nog niet in staat om efficiënt (nieuwe) klanten via Facebook te bereiken, hen te engageren en hen te verleiden tot aankoop. Mensen gebruiken sociale media primair voor het contact met vrienden en andere privédoeleinden. Jouw advertentie in hun tijdslijn kan dan storend zijn en je meeste volgers zien niet wat je post op Facebook. Met de opleiding “Adverteren op Facebook” helpen we je daarom op weg naar een advertentiestrategie die meetbaar bijdraagt in merkbekendheid en verkoop.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Verkoop je aan consumenten? Wil je meer omzet halen met social commerce via Facebook? Ben je de beheerder van je Facebook bedrijfsprofiel? Dan is deze opleiding voor je!
Wil je adverteren via Facebook om nieuwe medewerkers aan te trekken? Dan is deze opleiding niet de juiste keuze.
Voorkennis
Je werkt al met de gratis diensten van Facebook.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
De basis van Facebookmarketing is een solide contentstrategie die je doelgroep boeit. Daarna kan je snel van start met adverteren om zo ook het rendement van je contentinspanningen te verhogen.
Tijdens deze opleiding werken we samen middels het social media canvas een Facebookcampagne uit. Daarbij beginnen we met het scherp definiëren van de doelgroep en doelstelling om deze te doorvertalen naar een boodschap, creatief format en targeting.
Tijdens de opleiding leer je :
- hoe je Facebook ads inzet binnen de customer journey;
- hoe je je commerciele doelstellingen doorvertaalt naar relevante KPI’s voor Facebook, zoals bijvoorbeeld de ROAS (Return On Ad Spent)
- over de mogelijkheden en kracht van verschillende Facebook advertentie formats en formules, zoals bijvoorbeeld Advantage+
- werken met Meta Business Suite, het campagne instrument van Facebook;
- Hoe je met behulp van zogenaamde A/B-tests en Meta Experiment jouw campagnes kan optimaliseren voor een verbeterd rendement
- hoe je een productcatalogus opbouwt en die toont op jouw Facebookpagina;
- het meetbaar maken van je Facebookcampagnes, met tools als de Facebook Pixel, Conversions API en UTM-tracking
- alternatieve manieren van adverteren, bijvoorbeeld over het organiseren van acties, challenges en prijsvragen
De opleiding is doorspekt met talloze voorbeelden uit de praktijk van bekende en minder bekende ondernemingen. Reserveer een klein budget om na de opleiding een campagne te doen starten
Bijkomende info
Breng je eigen laptop mee naar deze opleiding. Heb je er geen? Geen zorgen, onze campus helpt je graag verder!
Deze opleiding is erkend door BIV (permanente vorming 3u).
Ook interessant voor jou
Wilt u graag een opleiding op maat ?
Samen creëren we uw perfecte opleiding!
Nikee Dekker
Projectcoördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag