Employer branding in de praktijk


Maak van uw bedrijf een aantrekkelijk merk als rekruteringstool
#170486
Opleiding | HRM

Introductie

Op zoek naar talenten? Zet de sterktes van uw bedrijf in de schijnwerpers en gebruik ze als rekruteringstool.

Want u wilt toch ook...

•betere mensen binnenhalen in uw bedrijf?

•en die ook behouden?

•en dat uw medewerkers geëngageerd zijn?

En daar hebt u een goede en doordachte employee value proposition (EVP) voor nodig. Employer branding geeft u die strategie en zorgt er voor dat u, in uw zoektocht naar goed talent, echt kan opvallen. Kandidaten krijgen echte authentieke informatie en daardoor ook de goesting om zich aan uw bedrijf te connecteren.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

In deze cursus neemt u alvast het volgende mee:

  • Een handig stappenplan voor employer branding
  • Inspirerende ideeën voor propositie, storytelling tot contentstrategie
  • Diverse ideeën/suggesties om de ‘kandidaatervaring’ positief te beïnvloeden
  • Tips om het onderscheid te maken via geslaagde onboarding

Omschrijving

Talent is zeldzaam en daarom is het van essentieel belang uw strategie te bepalen in de War for talent.

Employer branding zal u helpen een geheel van activiteiten uit te werken in een strategisch plan die u als werkgever aantrekkelijker zullen maken voor zowel uw eigen werknemers als voor potentiële werknemers en werkzoekenden.

Employer branding is bedoeld om betere mensen binnen te halen, ze te behouden en ze meer geëngageerd te maken. Bedrijven worden geconfronteerd met de uitdaging om een goede en doordachte strategie te ontwikkelen, omdat als hun verhaal niet goed is, employer branding niet effectief zal zijn.

Een goede employer branding strategie zorgt ervoor dat uw bedrijf zal opvallen en kandidaten authentieke informatie krijgen waardoor ze zich willen verbinden met uw bedrijf. De opleiding Employer branding in de praktijk zal u helpen om deze strategie te ontwikkelen en een echt strategisch actieplan te starten.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Een opleiding Employer branding kan interessant zijn voor verschillende professionals, waaronder:

  • HR-professionals en recruiters die verantwoordelijk zijn voor het aantrekken en behouden van talent.
  • Marketingprofessionals die betrokken zijn bij de ontwikkeling van de employer branding-strategie van een bedrijf.
  • Managers en leidinggevenden die betrokken zijn bij het bepalen van de bedrijfscultuur en het ontwikkelen van een aantrekkelijke werkomgeving.
  • Ondernemers en eigenaars van kleine en middelgrote ondernemingen die hun werkgeversmerk willen verbeteren en aantrekkelijker willen worden voor talent.

Over het algemeen kan een opleiding Employer branding nuttig zijn voor iedereen die geïnteresseerd is in het aantrekken en behouden van talent en het ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk.

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om deze opleiding met 2 mensen uit de organisatie te volgen.

De tweede deelnemer van dezelfde organisatie geniet 50% korting.

Methodologie

Tijdens de lesdagen krijgt u van de docent ook opdrachten die leiden naar een concrete strategie en een concreet actieplan rond employer branding voor uw bedrijf.

Het aantal bedrijven is beperkt tot 14, het aantal deelnemers is begrensd tot 18.

employerbrandingtalent-1-4_2017-486.png

Programma

  • Laat talent niet langer aan u voorbijgaan
  • Employer branding funnel
    • Bedrijfsidentiteit
    • Doelstelling
    • Resultaat
  • Het besluitvormingsproces
  • Candidate journey
  • EVP: employee value proposition
    • Heeft uw  bedrijf een EVP?
    • Analyse
    • EVP studies
    • Mind the gap
  • Candidate experience
  • Media-, activatie- en contentplan
  • Vacatures
  • Moment of truth
  • Onboarding
  • Ambassadeurs
  • Referral
  • Interne communicatie
  • Activatie
  • Employer branding is geen exacte wetenschap
  • KPI’s en ROI’s
  • Werken 24/24 - 7/7: social media doen het voor u

Prijsinfo

Goed om weten!

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om de opleiding met 2 mensen uit het bedrijf te volgen.

De tweede deelnemer van dezelfde organisatie geniet 50% korting.

2017-486-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Evelyne Sinnaeve

Evelyne werkt als Corporate & Employer Brand strateeg voor kleinere en grote Belgische bedrijven. Als strateeg helpt ze bedrijven met hun Employer Branding (dit is alle communicatie dat een bedrijf doet vanuit zijn hoedanigheid als werkgever) waaronder rekruteringscommunicatie, Candidate Experience, Employee Experience, Ambassadeurstrajecten, waarden trajecten, referral, Talent pool, interne community & communicatie en dergelijke meer. Evelyne heeft meer dan 20 jaar ervaring in communicatie en was in een vorig leven Corporate Communications Manager bij een Belgische multinational en werkte 2 jaar als Employer Branding Strateeg bij Fantastic. Haar voorliefde voor Employer Branding en interne communicatie maakt dat ze nu niets liever doet dan al haar kennis en ervaring ten dienste te stellen van andere bedrijven.

2017-486-1-OmschrijvingDocent-2.jpg

Mic Adam

Mic helpt om de brug te slaan tussen digitaal en de echte wereld. Hij doet dit via trainingen, consultancy en implementatie van sociale media in bedrijven met als focus sales, rekrutering en employer branding. Mic heeft een internationale carrière uitgebouwd in zowel general management als sales en marketing management in B2B en B2C omgevingen.