Startdatum niet gekend

Effectief debiteurenbeheer

Ga zowel preventief als curatief aan de slag met uw wanbetalers

Introductie

  • Stelt het uitwerken van een efficiënt preventief beleid voor uw wanbetalers een grote uitdaging voor u?
  • Zoekt u de beste praktijken voor het innen van openstaande schulden en het voorkomen van verdere vertragingen?
  • Vraagt u zich af wanneer het opportuun is om juridische stappen te zetten of een incassobureau in te schakelen?

Deze opleiding neemt u mee op een boeiende tocht door zowel de preventieve als curatieve kanten van efficiënt debiteurenbeheer.


Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • U begrijpt het belang van goed debiteurenbeheer.
  • U kent de technieken en instructies om een impactvol debiteurenaanpak op te stellen.
  • U kent de kneepjes van preventief én curatief debiteurenbeheer.

Omschrijving

Voorkomen is beter …

Goede afspraken maken goede vrienden. Veranker het maken van solide afspraken met klanten in de bedrijfsstrategie. Deed u dat? En heeft u alsnog te maken met niet-betalers? In dat geval wint u door de focus op de kwaliteit van uw klanten te leggen. Met een vlekkeloos debiteurenbeheer als kers op de taart.


… dan genezen

Mooie prestaties geleverd, maar geen betaling gezien? Wat nu? Niet gevreesd, ook curatief kan u deze situatie onder controle krijgen. De oplossing? Een doortastende aanpak. Ontdek in deze opleiding wie, wat, wanneer en hoe. En ook of u beter kiest om intern stappen te nemen, of een externe partner in te schakelen.


Finance vs sales

Denkt u er ook aan om de werkwijze van de twee interne spelers, finance & sales, tegen het licht te houden? En vooral, hoe u ze laat samenwerken? Al te vaak leven deze afdelingen op spannende voet met elkaar. Slaag erin om ze partners in crime te maken, en uw incasso-inspanningen zullen een pak vlotter verlopen!


Voor wie is deze opleiding bestemd?

Als u af en toe met wanbetalers te maken heeft, heeft u baat bij tips & tricks om op een professionele manier resultaat te boeken.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Belang van goed debiteurenbeheer
  • Preventieve aanpak
    • Goede afspraken maken goede vrienden
    • Ken uw klant en prospect
    • Kwaliteit als bepalende factor
  • Curatieve aanpak
    • Wat, wie, wanneer  en hoe volgt u niet betalers op?
    • Intern of externe acties?
    • Finance of sales?
    • Eigen belang of samen sterk?
    • Kredietverzekering of factoring?

Ook interessant voor jou

Startdatum niet gekend
Doe uw bottom line een plezier. Leer in deze opleiding hoe u met vertrouwen uw wanbetaler(s) overtuigt om alsnog te betalen.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Doe uw bottom line een plezier. Leer in deze opleiding hoe u met vertrouwen uw wanbetaler(s) overtuigt om alsnog te betalen.
icon chevron right
Startdatum niet gekend
Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces.
icon chevron right
Startdatum niet gekend
Leer in deze training welke maatregelen u aan B2C/B2B klanten in financiële nood kunt aanbieden.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Leer in deze training welke maatregelen u aan B2C/B2B klanten in financiële nood kunt aanbieden.
icon chevron right
Startdatum niet gekend
Leer efficiënte rappelbrieven schrijven die tot concrete betalingen leiden. Zonder escalatie of juridisch staartje. Uw bottom line zal u danken.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Leer efficiënte rappelbrieven schrijven die tot concrete betalingen leiden. Zonder escalatie of juridisch staartje. Uw bottom line zal u danken.
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Els Vanacker

Els Vanacker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag