Startdatum niet gekend
Faciliteer een versnelde energietransitie bij uw klant
Installateur wordt adviseur!
Introductie
De transformatie naar een duurzamere samenleving brengt zowel voor de burgers als de installateurs uitdagingen met zich mee. Uitdagingen waarop slechts een antwoord geboden kan worden wanneer de vereiste competenties aanwezig zijn bij jou, als installateur.
Om deze transitie mogelijk te maken is het niet voldoende dat je enkel de technische competenties aanleert. Je zal ook voldoende aandacht moeten hebben voor soft skills (communcatie, argumentatie, ...) om jouw technische competenties te versterken.
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
Na deze opleiding ken je de eigenschappen, types, voor- en nadelen van verschillende hernieuwbare energiesystemen.
Je leert ook de communicatieve vaardigheden om de keuze voor de systemen en toepassingen op een gefundeerde manier te verduidelijken naar de klant.
Omschrijving
Met deze opleiding willen we samen met jou inzetten op de omschakeling naar een duurzame samenleving, door actief in te spelen op zowel de technische kennis als de soft skills.
Jouw functie als installateur wordt aangevuld met een rol als adviseur, waarbij je de eindklant op een juiste en overwogen manier adviseert in het optimaliseren van zijn/haar energieverbruik, de inzet en meerwaarde van nieuwe/hernieuwbare energiebronnen (energietransitie) argumenteert.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
- Elektrotechnisch installateur
- Installateur sanitaire installaties en centrale verwarming
- Installateur hernieuwbare energiesystemen
- Installateur airco/warmtepompen
- Koeltechnisch installateur
Voorkennis
een voorkennis hernieuwbare energiesystemen is aangeraden.
Methodologie
We kiezen voor een interactieve lesvorm waarbij discussie, rollenspel en praktijkoefeningen een actieve rol zullen krijgen.
Tussen deel 2 en deel 3 vragen we je om de case voor te bereiden.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
Deel 1: hernieuwbare systemen
- verschillende systemen en toepassingen
- voor- en nadelen van de verschillende systemen en toepassingen
- return on investment voor de klant
Deel 2: communicatie- en argumentatietraining
- kent de noden en wensen van de klant
- actief luisteren
- de keuze voor de systemen en toepassingen op een gefundeerde manier verduidelijken
- argumenteren
- helder, overtuigend en aandachtig communiceren
- geloofwaardig overkomen
Deel 3: uitwerken case + pitch
Bijkomende info
Stageovereenkomst
Getuigschrift
Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?
Samen creëren we uw perfecte opleiding!
Bart Hungenaert
Projectcoördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag