Najaar 2024

Het samenstellen en coachen van een topteam op de winkelvloer

Leer alle vaardigheden van de sollicitatie tot het exit-gesprek

Omschrijving

Een team leiden en aansturen is niet altijd eenvoudig. Als manager moet u over de juiste vaardigheden beschikken. In deze praktijkgerichte opleiding leert u alle vaardigheden van de sollicitatie tot het exit-gesprek.

Hoe screent u de juiste man/vrouw? Hoe motiveert u uw medewerkers? Welke leiderschapsstijl hebt u? Hoe communiceert u bepaalde zaken? Hoe geeft u feedback?

Deze en veel andere vragen worden behandeld in deze opleiding. Naast de theorie, worden er een aantal vaardigheden ingeoefend: communiceren, motiveren, delegeren, feedback geven, ...

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bedoeld voor zaakvoerders, winkelmanagers, winkelverantwoordelijken, assistent-winkelmanagers die een team aansturen. Daarnaast zijn verkopers die de ambitie hebben om een stapje hoger te zetten ook welkom.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

1. Bewustwording:

De weg van onbewust onbekwaam naar onbewust bekwaam. Mensen kunnen maar beter worden als ze zich bewust zijn van hun te verbeteren punten.

2. Mindsetting:

  • Bet u het halfvolle of half lege type?
  • Hier werken we op het "wat u gelooft is waar" principe

3. Werving en selectie:

  • Screening van de CV
  • De telefonische screening
  • Het sollicitatiegesprek
  • De opvolging

4. Manager:

  • Wat is een manager, wat doet een manager, welke stijl van leidinggeven hebt u?
  • Motiveren
  • Instrueren
  • Coachen
  • Delegeren

5. Communicatie:

  • Wat is het en wat zijn de valkuilen van communicatie?
  • De taart van de communicatie
  • Leren luisteren door het stellen van de juiste vragen
  • Wat zijn de verschillende soorten communicatiestijlen?
  • Lichaamstaal, wat maakt er allemaal deel van uit en hoe gaat u ermee om?

6. Coaching:

  • Wat is een coach, wat doet een coach? Coaching on the job
  • Wat is een team en hoe bouwt u een team op?
  • Welke zijn de levensfases van een team?
  • De persoonlijkheidskleuren: wat is dat en welke invloed heeft het op de samenstelling van uw team? (DISC)

7. De functionerings- en beoordelingsgesprekken

8. Feedback:

  • Waarom is correcte feedback geven zo belangrijk?
  • Wat is feedback en wat is het niet?
  • De rol van feedback
  • Feedbackmodel, de 4 G's

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Steven Soenen

Steven Soenen

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag