Najaar 2024

Digital marketeer - Expert: Google Analytics

Inzicht krijgen in uw digitale campagnes en in het gedrag van uw websitebezoekers!
  • KMO-portefeuille

Omschrijving

U wilt inzage krijgen in de resultaten van uw digitale marketingcampagnes of meer inzicht verwerven in het gedrag van uw websitebezoekers? Dan bent u in deze opleiding aan het goede adres!

U leert op een correcte manier data te verzamelen, filters en segmenten van uw doelgroep in te stellen. Samen implementeren we uw doelstellingen en leren we hoe we data en interacties (afspelen van een video, inschrijvingen op een nieuwsbrief, klikken op een telefoonnummer) naar Google Analytics kunnen verzenden.

U leert juiste analyses maken van de verschillende basisrapporten en samen bouwen we aangepaste rapporten in functie van uw noden.

Google Analytics 4 is de nieuwe versie van Google Analytics. Het vervangt niet meteen de Universal Analytics (UA) versie, maar wordt wel de nieuwe standaard.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Digital marketeers die expertise in Google Analytics willen verwerven

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Introductie

Wat is Google Analytics en hoe werkt het?

Setup, weergaves & filters

U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …

Basis rapporten & dashboards

We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert u werken met dashboards.

Segmenten

We leren aangepaste segmenten te bouwen op basis van geslacht, leeftijd, kanalen, campagnes, … om onze data te vergelijken ten opzichte van het totaal aantal bezoekers.

Doelstellingen & conversies

U leert werken met de verschillende type doelstellingen en conversies.

Interacties, tags & campagne tracking

U leert werken met basis interacties, tags (Google Tag Manager) en campagnetracking (UTM).

Aangepaste rapporten

U leert aangepaste rapporten op te maken in functie van uw doelstellingen.

Google Optimize

U leert werken met A/B-testen in functie van uw vooropgestelde doelen in Google Analytics.

Regex

U leert hoe u via reguliere expressies gericht data uit uw rapporten kunt opvragen.

Ook interessant voor jou

Leer in deze training hoe u met Facebook advertenties bouwt aan uw merk, leads genereert en van uw klanten heuse fans maakt.
  • icon Webinar
  • icon 2 sessie(s)
  • icon 625,00 excl. BTW
icon chevron right
  • icon Webinar
  • icon 625,00 excl. BTW
  • icon 2 sessie(s)
Leer in deze training hoe u met Facebook advertenties bouwt aan uw merk, leads genereert en van uw klanten heuse fans maakt.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right
Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
icon chevron right
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Vanessa Aneca

Vanessa Aneca

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag