Vanaf 15/10/2025

Demand Generation Masterclass

  • icon Gent
  • icon 2 sessie(s)
  • icon 995,00 excl. BTW

Demand Generation, Account Based Marketing & Buyer Groups

  • nieuw

Introductie

Zet de stap naar een slimmere commerciële aanpak die verder gaat dan klassieke leads en MQL’s. Tijdens deze opleiding ontdekt u hoe u met een doelgerichte demand generation-strategie meer impact maakt. U leert hoe Account Based Marketing (ABM) en buyer groups zorgen voor meer focus, betere samenwerking en meer resultaat. Verwacht concrete inzichten, krachtige benchmarks en technieken die vandaag écht werken — van funneloptimalisatie tot slimme scoringmodellen.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding weet u hoe u:


  • Demand generation strategisch inzet en het verschil begrijpt met traditionele leadgeneratie.
  • Marketing en sales laat samenwerken aan gedeelde doelen, met duidelijke afspraken.
  • Funnelmetrics zoals MQL, SAL en SQL analyseert én optimaliseert via de Demand Waterfall.
  • Leadscoringmodellen zoals BANT en predictive scoring toepast voor meer gerichte opvolging.
  • ABM succesvol opstart in een B2B-context.
  • Buyer groups herkent en uw aanpak hierop afstemt.
  • Praktijkvoorbeelden vertaalt naar uw eigen organisatie en processen.

Omschrijving

Veel B2B-organisaties blijven hangen in verouderde modellen en meten succes met cijfers die weinig zeggen. Deze opleiding toont u hoe het anders én beter kan. Door marketing en sales slim te laten samenwerken ontstaat een gedeeld funnelverhaal met één doel: meer rendement. U krijgt nieuwe modellen aangereikt voor demand generation, leert doelgericht scoren en ontdekt hoe ABM uw commerciële koers versterkt.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bedoeld voor:


  • Growth marketeers die in B2B meer willen halen uit hun leads en nurturingaanpak.
  • Sales- en marketingmanagers die hun strategie willen afstemmen op moderne klanten.
  • Teams en specialisten in marketing automation en demand generation die streven naar meer resultaat en efficiëntie.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Sessie 1: Demand Generation & Funnel Metrics


  • Waarom afstemming tussen marketing en sales onmisbaar is
  • Wat betekenen MQL’s, SQL’s en SAL’s écht?
  • De Demand Waterfall: hoe scoort uw funnel in vergelijking met de benchmark?
  • Van BANT tot predictive scoring: slim kwalificeren
  • Campagnerendement meten: van kost per lead tot attributiemodellen
  • Wat werkt écht? Inspiratie uit succesvolle cases

Sessie 2: ABM, Buyer Groups & Conversion Optimization


  • Is ABM een match met uw organisatie?
  • Veelvoorkomende valkuilen bij het opzetten van een ABM-traject
  • Uw eigen ABM draaiboek opstellen
  • Hoe nemen buyer groups beslissingen? En hoe speelt u hierop in?
  • Succesvolle voorbeelden en tools die u meteen kunt inzetten

Bijkomende info

Docent: Dr. Stefan Borghgraef

Taal: Opleiding in het Nederlands, met Engelstalige slides

Data: Woensdag 15 oktober (namiddag) & woensdag 29 oktober (avond)

Duur: 2 sessies van telkens 3 uur


Breng uw eigen laptop mee naar deze opleiding. Heeft u er geen? Geen zorgen, onze campus helpt u graag verder!



Voor deze exclusieve masterclass opleiding kunt u tot 20 juni 2025 genieten van:

  • een Early Bird korting
  • een bedrijfskorting

Contacteer Jeremie.Krabansky@sbm.be voor meer informatie.

Getuigschrift

Na deelname ontvangt u een officieel SBM-deelnamecertificaat.

Onze opleidingen

Locaties en data


Vanaf 15/10/2025

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

€ 995,00

excl. BTW

Lesdagen

woensdag (15/10)
woensdag (29/10)

Uur

13:30 - 16:30
18:30 - 21:30

Duur

2 sessie(s)

€ 995,00

excl. BTW

Wilt u graag een opleiding op maat ?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Nikee Dekker

Nikee Dekker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag