Meerdere startdata Vanaf 26/11/2024

ITIL 4 Foundation

ITIL Service management binnen clientcentric organisaties.

  • KMO-portefeuille

Introductie

ITIL® 4 is de nieuwste versie van het ITIL-framework voor IT-servicemanagement en is een evolutie van eerdere versies. Het framework biedt uitgebreide, praktische richtlijnen en best practices voor het ontwerpen en verbeteren van IT-services om te voldoen aan de behoeften van organisaties en hun klanten. Als erkend certificatieschema biedt ITIL ook een gemeenschappelijke woordenlijst voor het opzetten van effectieve servicebeheersystemen.


SBM is authorised Reseller of Strict


SBM (part of the Syntra West group) is a Reseller of Strict, Accredited Training Organization (ATO) of PeopleCert


PeopleCert Group (following its acquisition of AXELOS Limited)  is the owner of the ITIL® registered trademark.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

De opleiding is een voorbereiding op het Foundation Certificatie examen.  

  • Op het einde van de opleiding worden de deelnemers optimaal voorbereid op het ITIL 4 Foundation examen aan de hand van een proefexamen.
  • Belangrijk om weten:
    • De kostprijs van ITIL® 4 - Foundation examen (erkend door Peoplecert) zit vervat in de kostprijs van de opleiding. U ontvangt een voucher waarmee u zelf het examen kan inplannen op een moment dat voor u past.
    • Praktische info ITIL® 4 - Foundation examen:
      • Taal examen: Engelstalig
      • 1 uur (of 75 minuten voor niet native Engelstaligen)
      • Meerkeuze, waarbij er maar één correct antwoord is
      • 40 vragen
      • Passing score: 65% (of 26/40 vragen correct beantwoorden)
      • Gesloten boek

Omschrijving

Evolutie naar ITIL 4

We bevinden ons in een tijd van ongekende verandering, bekend als de 'Vierde Industriële Revolutie'. Het wordt gekenmerkt door de digitale transformatie van onze wereld en de onvermijdelijke interactie tussen mensen, digitale technologieën en fysieke activa. Het is een steeds snellere en complexere omgeving, waardoor organisaties flexibeler moeten zijn, beter georganiseerd om zich wendbaarder op te stellen en klaar moeten zijn om nieuwe manieren van werken te accepteren om in deze snel veranderende wereld relevant en succesvol te blijven. ITIL 4 framework helpt organisaties om verbinding te maken en deze verschillende uitdagingen aan te passen die niet alleen relevant zijn voor ITSM-professionals, maar ook voor een breder scala van professionals die in de digitale wereld werken.

De officiële naam van de update is ITIL® 4. De vier geeft geen versienummer aan, maar een verwijzing naar ‘de Vierde Industriële Revolutie’ die wordt gekenmerkt door robotica, kunstmatige intelligentie, nanotechnologie, quantum computing, biotechnologie, the Internet of Things (IoT), 3D-printen, autonome voertuigen en nog veel meer.

ITIL 4 ondersteunt de bestaande investering die mensen en organisaties hebben gedaan in ITIL, omdat het een uitbreiding op het bestaande raamwerk is. Die investering wordt beschermd omdat ITIL 4 een praktische en flexibele overgang biedt die organisaties helpt om de nieuwe manier van werken van de moderne digitale wereld over te nemen. Het biedt een end-to-end IT / digitaal bedieningsmodel voor de levering en bediening van producten en services met technische ondersteuning en stelt IT-teams in staat om een cruciale rol te blijven spelen in de bredere bedrijfsstrategie.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Managers en medewerkers van IT Service departementen
  • Applicatie- en projectmanagers

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis nodig. Een theoretische kennis van de werking van een IT-afdeling of customer service department is voldoende.

Methodologie

Opleidingsmethodiek volgens format:


  • Klassikale format (100% klassikaal):
    • Deelnemer is fysiek aanwezig in het leslokaal op een SBM Campus
    • De opleiding is een afwisseling tussen nieuwe theoretische concepten en best practices van ITIL® 4 die via praktijkvoorbeelden bijgebracht worden
    • Interactie: Deelnemers kunnen "face to face" vragen stellen aan de docent. Er is een hoger interactiviteit tussen de deelnemers en docent
  • Webinar format (100% online):
    • Deelnemers volgen vanop afstand (bvb thuis of bedrijfomgeving) de opleiding
    • De opleiding is een afwisseling tussen nieuwe theoretische concepten en best practices van ITIL® 4 die via praktijkvoorbeelden bijgebracht worden
    • Interactie: De docent stimuleert de interactiviteit tussen deelnemers gebruikmakend van de features van het leerplatform, en deelnemers kunnen eveneens online vragen stellen

Foundation certificatie examen erkend door PeopleCert


SBM  (part of the Syntra West group) is a Reseller of Strict, Accredited Training Organization (ATO) of PeopleCert.


PeopleCert Group (following its acquisition of AXELOS Limited) is the owner of the ITIL® registered trademark.

 

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Wat is IT Service Management?
  • Waarom ITIL® ?
  • ITIL®  vocabularium, terminologie en processen
  • IT Service Management definities:  Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor
  • Key concepts of Value creation
  • Key concepts of Service relationships:
    • service offering
    • service provision
    • service consumption
    • service relationship management
  • De geest, en het praktisch gebruik van 7 ITIL  richtlijnen
  • 4 dimensions of service management:
    • Organizations and people
    • Information and technology
    • Partners and suppliers
    • Value streams and processes
  • Het  ITIL service value system
  • De service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams
  • Service value chain elements:
    • Plan
    • Improve
    • Engage
    • Design & transition
    • Obtain / Build
    • Deliver & support

Foundation certificatie examen erkend door PeopleCert

ITIL® trainingen worden gegeven in samenwerking met Strict bv, ATO PeopleCert Affiliate.

ITIL® is a Registered Trade Mark

Onze opleidingen

Locaties en data


Webinar

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

Vanaf 26/11/2024

€ 1450,00

excl. BTW

Lesdagen

dinsdag (26/11)
dinsdag (03/12)
donderdag (05/12)
dinsdag (10/12)
donderdag (12/12)

Uur

18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15

€ 1450,00

excl. BTW

Gent

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

Vanaf 26/11/2024

€ 1450,00

excl. BTW

Lesdagen

dinsdag (26/11)
dinsdag (03/12)
donderdag (05/12)
dinsdag (10/12)
donderdag (12/12)

Uur

18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15

Duur

5 sessie(s)

€ 1450,00

excl. BTW

Gent

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

Vanaf 20/02/2025

€ 1600,00

excl. BTW

Lesdagen

donderdag (20/02)
donderdag (20/02)
donderdag (27/02)
donderdag (27/02)

Uur

09:00 - 12:30
13:30 - 17:00
09:00 - 12:30
13:30 - 17:00

Duur

5 sessie(s)

€ 1600,00

excl. BTW

Webinar

Doorniksesteenweg 220, 8500 Kortrijk

Vanaf 27/05/2025

€ 1600,00

excl. BTW

Lesdagen

dinsdag (27/05)
dinsdag (03/06)
dinsdag (10/06)
dinsdag (17/06)
dinsdag (24/06)

Uur

18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15

€ 1600,00

excl. BTW

Kortrijk

Doorniksesteenweg 220, 8500 Kortrijk

Vanaf 27/05/2025

€ 1600,00

excl. BTW

Lesdagen

dinsdag (27/05)
dinsdag (03/06)
dinsdag (10/06)
dinsdag (17/06)
dinsdag (24/06)

Uur

18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15
18:30 - 21:15

Duur

5 sessie(s)

€ 1600,00

excl. BTW

Docenten & experten

Kennis delen is onze kracht

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Nele Depecker

Nele Depecker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag