Microsoft Dynamics 365/CRM: Project Service Automation Module


De functionaliteiten
#170497
Opleiding | IT PRO

Introductie

In deze tweedaagse hands-on opleiding leert u hoe u de "Project Service Automation Module" dient te gebruiken. Hierbij ligt de focus op Project Management functionaliteiten en de projectmanagement rol binnen bedrijven.

Deze opleiding is bestemd voor professionals die Project Management opleiding wensen te gebruiken gaande van projectplanning, resource management, monitoring en controlling, portfolio management, billing en invoicing.

Andere specifieke functionaliteiten (of specifiek functierollen) kunnen aangeleerd worden tijdens één van onderliggende opleidingen:

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bestemd voor:

  • (IT) Professionals die binnen hun bedrijf/organisatie de implementatie, gebruik, onderhoud en/of support voor hun rekening nemen,
  • End Users en Key Users die projectmanagement technologie wensen te gebruiken ter opvolging alle aspecten binnen een project,
  • Marketing en sales verantwoordelijken: directeur, manager, afdelingshoofd,
  • Marketing en sales key User,
  • Account en key account manager,
  • Doelgroepmanager,
  • Community en social media manager,
  • Communicatie verantwoordelijke,
  • Klantenrelatie verantwoordelijke.

Voorkennis

  • Praktijkervaring betreffende het gebruik van Microsoft Windows, Outlook en Excel als IT eindgebruiker.
  • Het is aanbevolen om opleiding "Analyse your CRM data" vooraf te volgen om een vollediger beeld betreffende de mogelijkheden van de andere modules te krijgen. Professionals die reeds ervaring hebben met de topics die voorkomen in de opleiding "Analyse your CRM data" kunnen onmiddellijk instappen in deze opleiding en hoeven dus niet vooraf de opleiding Microsoft Dynamics 365/CRM: "Analyse your CRM data" te volgen.

Methodologie

In deze opleiding wordt afgewisseld tussen uiteenzetting van CRM concepten en demo's (50% van de opleidingstijd) en hands-on oefeningen (50%) onder begeleiding van deze CRM trainer.

Belangrijk: Deelnemers dienen hun eigen laptop mee te brengen naar deze opleiding. Via internet krijgt elke deelnemer toegang tot een individuele online 'Microsoft Dynamics' oefenomgeving waarop u ook buiten de klassikale sessies oefeningen kan maken.

Aantal deelnemers tot deze opleiding wordt - omwille van didactische redenen - beperkt tot maximum 12 deelnemers!

Tip: De opleiding kan ook als een maatopleiding bedrijfsintern georganiseerd worden!

project-management-1-traject_2017-497.jpg

Programma

Deze hands-on opleiding leert u inzicht te krijgen in de functionaliteit van de Project Management Module binnen Microsoft Dynamics CRM. In deze opleiding komen volgende topics uitgebreid aan bod:

  • Introduction to Project Management
  • Creation and structuring of new Projects
  • How to create Project out of sales opportunity
  • Organize project resources: planning & follow-up
  • Assigning Tasks - Work packages & Validation of man-days & resource availability
  • Project monitoring & controlling
  • Portfolio management of projects
  • Time entry via Outlook, Quick time and mobile time entry & tracking
  • Billing & Invoicing
  • Travel & Expenses
  • Microsoft Office Integration and Clients

Nieuwe skills worden het best verworven via het hands-on inoefenen van praktijkvoorbeelden. Hands-on oefeningen vormen dan ook de rode draad doorheen deze opleiding.

2017-497-1-OmschrijvingDocent-2.jpg

Marga Van Laere - Managing Partner en trainer

Marga heeft een rijke ervaring met het implementeren van grotere software projecten in de financiële, farmaceutische, distributie en ICT-sector, etc. Bovendien heeft Marga een uitgebreide ervaring in de begeleiding van CRM projecten waarbij 'customer engagement' en het creatief benaderen van customer data als centraal uitgangspunt genomen worden.

Gespecialiseerd in:

  • Sales, marketing & service automatiseringsprocessen
  • Workshops m.b.t. CRM en marketing automation
  • Aansturen van projecten van planning tot uitvoering
  • Dynamics CRM 2011, 2013, 2015/2016
2017-497-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Laurent Van Aert - CRM Business consultant en trainer

Laurent is een ervaren CRM-professional met een passie voor het maken van een sterke en efficiënte koppeling tussen Sales & Marketing en IT. Hierbij wordt de customer journey / centricity principle als centraal uitgangspunt gebruikt, bij het maken van de bedrijfsanalyse en implementatie van CRM projecten.

Gespecialiseerd in:

  • CRM & Sales Funnel Management
  • Lead Generation programma's
  • Customer Journey Strategie
  • Dynamics CRM 2011, 2013, 2015/2016
2017-497-1-OmschrijvingDocent-3.png

ism Admiral Dynamics - Energise your Business