Vanaf 27/03/2026

Beeldvorming voor contentcreators

  • icon Brugge
  • icon 5 sessie(s)
  • icon 900,00 excl. BTW

Breng je boodschap tot leven met beelden die blijven hangen

Introductie

Je hebt iets te vertellen, maar hoe zorg je dat jouw beelden écht opvallen in de eindeloze stroom aan content? In deze opleiding leer je hoe je foto's maakt die niet alleen mooi zijn, maar ook een boodschap overbrengen. Je ontdekt hoe je met beeld, licht, compositie en nabewerking de aandacht op jouw merk, verhaal of product kan vestigen en behouden.


Wat kan men na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding kan je doelgericht beelden maken, bewerken en inzetten binnen je contentstrategie. Je beheerst de visuele principes die sterke beelden laten spreken en vertaalt die moeiteloos naar krachtige online en offline communicatie.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • (Beginnende) content creators
  • Marketeers en social media specialisten
  • Communicatieprofessionals
  • Ondernemers die zelf hun visuele content creëren

Voorkennis

Om deze opleiding vlot te kunnen volgen:

  • heb je basisvaardigheden PC-gebruik.
  • kan je je eigen fototoestel of smartphonecamera vlot gebruiken.
  • heb je basiskennis in Photoshop en Lightroom.

Methodologie

In deze workshop ga je in vijf halve dagen praktisch aan de slag met je camera, compositie en nabewerking. Je leert denken als een visuele storyteller: welke beelden werken op welk kanaal, hoe breng je sfeer in je foto's en hoe zet je beeld in om je merk te verstrerken. Dankzij de combinatie van theorie, praktijk en creatieve opdrachten ontwikkel je een eigen beeldstijl die past bij jouw merk, bedrijf of product.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Sessie 1 - De kracht van het beeld

Waarom blijven sommige beelden hangen en andere niet? Je ontdekt wat wel en niet werkt in online en offline communicatie en hoe je die kennis inzet als content creator.

LinkedIn of Instagram, elk kanaal vraagt een andere aanpak.

  • Sessie 2 - Van idee tot opname

Met een volle batterij, leeg geheugenkaartje en een aantal items die je in beeld wil brengen, ga je aan de slag. Je krijgt praktische tips en tricks om beelden te maken die ook écht bruikbaar zullen zijn in je communicatie.

  • Sessie 3 - Op pad met je camera

We trekken naar buiten om te fotograferen op locatie. Je leert hoe je de omgeving op een creatieve manier kan meenemen in je foto's en zo een sterkere visuele boodschap neerzet.

  • Sessie 4 - Van ruwe foto tot blikvanger

Met Lightroom (en eventueel Photoshop) geef je je beelden de finishing touch. Je leert corrigeren, retoucheren en exporteren zodat je foto's klaar zijn voor gebruik op al je kanalen.

  • Sessie 5 - Beeld + tekst = impact

In de laatste sessie ontdek je hoe tekst en beeld elkaar verstrerken. Je werkt aan een mini contentcampagne met je eigen materiaal - klaar om te delen met je publiek.

Bijkomende info

Tijdens de opleiding werk je met je eigen camera of smartphone. Breng ook een harde schijf of ander opslagmedium mee om je beelden op te slaan tijdens de sessies beeldbewerking.

Als naslagwerk raden wij het boek ‘Berlin Guide for Instagrammers’ van Silvie Bonne aan.

Bij de uitnodiging ontvang je een link om dit boek met 5% korting op de normale verkoopprijs aan te kopen.

Onze opleidingen

Locaties en data


Vanaf 27/03/2026

Spoorwegstraat 14, 8200 Brugge

€ 900,00

excl. BTW

De vermelde lesdata en -uren kunnen nog wijzigen. Cursisten die ingeschreven zijn voor deze opleiding kunnen de meest recente informatie terugvinden op het digitaal leerplatform.

Lesdagen

vrijdag (27/03)
vrijdag (27/03)
vrijdag (03/04)
vrijdag (03/04)
vrijdag (24/04)

Uur

09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
09:00 - 12:00

Duur

5 sessie(s)

€ 900,00

excl. BTW

Wilt u graag een opleiding op maat ?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Nele Depecker

Nele Depecker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag