Vanaf 08/10/2025

English for Customer Service Excellence

  • icon Gent
  • 12 sessie(s)
  • icon 655,00 excl. BTW

Voor klantgerichte medewerkers die hun Engels willen versterken

  • nieuw

Introductie

Staat u klanten te woord in het Engels? Werk aan uw skills. Schrijf u in.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding kunt u:

  • Klanten vriendelijk, duidelijk en correct te woord staan in het Engels
  • E-mails en telefoongesprekken voeren met gepaste toon en structuur
  • Kalm en professioneel reageren op klachten of moeilijke situaties
  • Klantgerichte uitdrukkingen correct gebruiken in context
  • Uw communicatie aanpassen aan culturele gevoeligheden
  • Zelfverzekerd schakelen tussen situaties in verkoop, support of hospitality

Omschrijving

Engels is de voertaal van internationale klantenservice. Of u nu werkt in support, verkoop, toerisme of hospitality – uw klanten verwachten duidelijke, vriendelijke en professionele communicatie. Maar soms ontbreekt het aan de juiste woorden, de gepaste toon of het vertrouwen om goed te reageren.


Deze taaltraining tilt uw Engels naar het volgende niveau. U leert klantgerichte woordenschat, effectieve communicatie bij vragen of klachten, interculturele gevoeligheid, en het bouwen van duurzame klantrelaties – mondeling en schriftelijk.


U krijgt na inschrijving toegang tot een online screening. Zo weet u zeker dat u op het juiste niveau zit, en krijgt u taalcoaching die echt vertrekt vanuit uw noden en leerdoelen.


Bij ons leert u geen taal. U gebruikt ze. Voor uw job. Op uw niveau.

??Schrijf u vandaag nog in.



Voor wie is deze opleiding bestemd?

Herkenbaar? Dan is deze opleiding iets voor u:

  • U werkt in klantgerichte functies en wil uw Engels professionaliseren
  • U wil met meer vertrouwen omgaan met Engelstalige klanten
  • U wil doorgroeien in een internationale context
  • U zoekt een opleiding die focust op klantinteractie, niet op abstracte grammatica

Typische profielen:

  • Helpdeskmedewerkers, customer support, sales support
  • Ondernemers, verkopers, hospitality- of e-commercepersoneel
  • Werknemers in toerisme, onthaal, retail of internationale servicefuncties



Voorkennis

Instapniveau is A2.


U bent geschikt voor deze opleiding als u:

  • Al eenvoudige gesprekken voert in het Engels
  • Basiswoordenschat hebt maar moeite hebt met klantgerichte interacties
  • Regelmatig klanten in het Engels te woord staat (mondeling of schriftelijk)
  • Uw taalgebruik wil verfijnen om professioneel, vriendelijk en efficiënt over te komen

Methodologie

  • Klassikaal of blended
  • Kleine groep (max. 12 deelnemers)
  • Praktijkgerichte aanpak: simulaties, rollenspellen, feedback
  • Focus op klantensituaties en sectorrelevante voorbeelden
  • Gericht op directe toepasbaarheid in jobcontext

Wenst u deze opleiding op maat van uw team of organisatie? Dat kan. Neem contact op voor een bedrijfsinterne of individuele maatwerkformule.


Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Klantgericht communiceren in het Engels

  • Uitbreiden van klantgerichte woordenschat
  • Correct reageren op vragen, opmerkingen en verzoeken
  • Gepaste toon en beleefdheidsvormen herkennen en gebruiken

Telefoneren, e-mails en chats

  • Structuur van professionele communicatiekanalen
  • Typische openings- en slotzinnen
  • Culturele gevoeligheden in schriftelijke en telefonische communicatie

Moeilijke situaties hanteren

  • Omgaan met klachten en frustraties
  • Verontschuldigen, oplossingsgericht reageren, empathie tonen
  • Rollenspellen met realistische cases

Actief luisteren en probleemoplossing

  • Technieken voor begrip en herformulering
  • Vragen stellen om noden en zorgen te verduidelijken
  • Klantgericht denken en antwoorden formuleren

Relaties opbouwen en vertrouwen creëren

  • Small talk en relationele taal
  • Klanten geruststellen, bevestiging geven, transparant communiceren
  • Taalgebruik afstemmen op context en cultuur

Onze opleidingen

Locaties en data


Vanaf 08/10/2025

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

€ 655,00

excl. BTW

Lesdagen

woensdag (08/10)
woensdag (22/10)
woensdag (05/11)
woensdag (19/11)
woensdag (03/12)
woensdag (17/12)
woensdag (14/01)
woensdag (28/01)
woensdag (11/02)
woensdag (04/03)
woensdag (18/03)
woensdag (01/04)

Uur

18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00
18:30 - 21:00

Duur

12 sessie(s)

€ 655,00

excl. BTW

Wilt u graag een opleiding op maat ?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Nikee Dekker

Nikee Dekker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag