Voorjaar 2025

Service Excellence in de praktijk - voor servicemedewerkers

Service is het nieuwe verkopen! Leer hoe u de klant centraal zet in uw serviceverlening.

Service Excellence in de praktijk - voor servicemedewerkers

Omschrijving

De klant centraal zetten in de serviceverlening, dat betekent service excellence in de praktijk. Maar wel op een passende wijze die rekening houdt met zowel kosten als de opbrengsten. Hoe doet u dat echter concreet? Dat leert u in de training 'Service excellence in de praktijk'. In één dag leert en ervaart u:

  • wat het betekent om een klantgerichte organisatie te zijn en wat het verschil betekent met klantentevredenheid
  • inzicht te krijgen in de servicebehoefte en de werkwijze van uw organisatie
  • het belang van een uitzonderlijke klantbeleving en de financiële effecten van deze focus
  • de belangrijkste uitdagingen van organisaties om klantbeleving centraal te zetten
  • concreet begrijpen hoe u een excellente service aan uw klanten kunt bieden en wat dit dan concreet betekent voor uw dagdagelijkse werk in de service afdeling

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Medewerkers customer service, after sales, commerciële binnendienst, internal sales, order processing, credit control, ...


Bent u leidinggevende? Dan is de opleiding/training 'Service excellence in de praktijk - voor leidinggevenden' voor u!


Methodologie

Interactieve opleiding en training. Deze training kunt u ook boeken als bedrijfsinterne training. Vraag info aan Vanessa Aneca.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Service was ooit een noodzakelijk kwaad om na een verkoop klanten met vragen en problemen te helpen. Veelal werd service als een kostenpost gezien. Maar klanten zijn veeleisender geworden. En terecht. Inmiddels benoemen veel succesvolle organisaties service als een strategische waarde. Door de digitalisering en de opkomst van social media is service een pure noodzaak geworden. Reviews en recommandaties bepalen uw toekomstige omzet. Service is het nieuwe verkopen. De juiste inzet van service in de praktijk betekent het grote verschil tussen winst en verlies. Wilt u als bedrijf het onderscheid blijven maken, dan moet service ingebed zijn in uw strategische aanpak en onderdeel vormen van een klantgerichte organisatie.

De klant centraal zetten in de serviceverlening, dat betekent service excellence in de praktijk. Maar wel op een passende wijze die rekening houdt met zowel kosten als de opbrengsten. Hoe doet u dat echter concreet? Dat leert u in de training ‘Service excellence in de praktijk – voor de service medewerkers’.


Topics in deze opleiding/training:

  • Wat het betekent om een klantgerichte organisatie te zijn en wat het verschil betekent met klantentevredenheid
  • inzicht te krijgen in de servicebehoefte en de werkwijze van uw organisatie
  • het belang van een uitzonderlijke klantbeleving en de financiële effecten van deze focus
  • de belangrijkste uitdagingen van organisaties om klantbeleving centraal te zetten
  • concreet begrijpen hoe u een excellente service aan uw klanten kunt bieden en wat dit dan concreet betekent voor uw dagdagelijkse werk in de service afdeling

Na de training ‘Service excellence in de praktijk’ bent u weer helemaal up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen en inzichten in het kwalitatief plannen en managen van de serviceaanpak van uw organisatie. U bent in staat om de gewenste aanpak voor service excellence praktisch en succesvol te realiseren. Op basis van een beproefde en praktische methodiek leert u hoe u zelf service excellence binnen uw organisatie vorm kunt geven – en vooral hoe u klanten blij, tevreden en loyaler maakt. Als vertrekbasis nemen we de filosofie van een klantgerichte organisatie en vertalen dit naar de concrete service afdeling van uw organisatie.


Ook interessant voor jou

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Vanessa Aneca

Vanessa Aneca

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag