Vanaf 19/05/2026

Klantgerichte communicatietechnieken voor sales- en service medewerkers

  • icon Gent
  • icon 2 sessie(s)
  • icon 395,00 excl. BTW

Klantgerichte gesprekken die vertrouwen wekken

  • nieuw

Klantgerichte communicatietechnieken voor sales- en service medewerkers

Introductie

Praktische opleiding communicatietechnieken voor sales- en servicemedewerkers. Doe mee!

Wat kan men na het volgen van deze opleiding?

  • Je legt uit wat klantgerichte communicatie echt betekent en waarom empathie cruciaal is in elk gesprek.
  • Je past luister-, samenvat- en doorvraagtechnieken toe om beter in te spelen op de behoeften van klanten.
  • Je gebruikt positieve en oplossingsgerichte taal die vertrouwen wekt – mondeling én via e-mail.
  • Je herkent klantreacties en stemt je communicatiestijl af op de situatie en het kanaal.
  • Je reflecteert op je eigen stijl en leert klantgericht blijven, ook in moeilijke of emotionele gesprekken.

Omschrijving

Klantgericht communiceren is meer dan beleefd praten. Het is luisteren, begrijpen, inspelen en overtuigen op een manier die vertrouwen wekt.

In deze opleiding leer je hoe je gesprekken voert die helder, vriendelijk én doelgericht zijn — zowel aan de telefoon, face-to-face als via e-mail.


Schrijf je in en ontdek hoe klantgerichte communicatie relaties versterkt.


Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie wel:

  • Sales-, binnendienst- en servicemedewerkers
  • Professionals met veel telefonisch of persoonlijk klantencontact

Voor wie niet:

  • Wie geen contact heeft met interne of externe klanten

Voorkennis

Geen formele voorkennis vereist. Basiservaring met klantencontact is voldoende.

Methodologie

  • Interactieve opleiding met oefening, rollenspel en feedback
  • Duur: 1 dag
  • Maximaal 12 deelnemers

Ook beschikbaar als maatwerkopleiding met cases afgestemd op de eigen organisatie. Contacteer Nikee Dekker


Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • De essentie van klantgericht communiceren
  • Luisteren, samenvatten, doorvragen
  • Positieve, oplossingsgerichte taal gebruiken
  • Moeilijke boodschappen brengen met empathie
  • Omgaan met weerstand of misverstanden
  • Communicatiestijl afstemmen op de klant
  • Rollenspellen en feedbackmomenten

Onze opleidingen

Locaties en data


Vanaf 19/05/2026

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

€ 395,00

excl. BTW

De vermelde lesdata en -uren kunnen nog wijzigen. Cursisten die ingeschreven zijn voor deze opleiding kunnen de meest recente informatie terugvinden op het digitaal leerplatform.

Lesdagen

dinsdag (19/05)
dinsdag (19/05)

Uur

09:00 - 12:00
13:00 - 16:00

Duur

2 sessie(s)

€ 395,00

excl. BTW

Wilt u graag een opleiding op maat ?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Nikee Dekker

Nikee Dekker

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag