Startdatum niet gekend
Verkooptechnieken in de bouw
Aannemer of commercieel actief in de bouw? Volg deze sales training!
Introductie
Aannemer of commercieel actief in de bouw? Volg de sales training. De trainer is sales én bouwprofessional.
Omschrijving
U bent een aannemer of commercieel medewerker in de bouwsector.
De passie voor uw vak is groot! En toch... regelmatig heeft u nood aan antwoorden op uw concrete vragen zoals "Hoe bouw ik een lange termijn relatie op met mijn klanten?", "Hoe maak ik het verschil met mijn concurrenten zonder een prijzenoorlog te moeten voeren?". Herkenbaar?
In ieder contact met een klant levert u het visitekaartje van uw bedrijf af. Bijgevolg verwacht een bouwheer of architect niet alleen goede technische kwaliteiten maar tevens een klantgerichte houding.
In deze opleiding krijgt u massa's praktische tips & tricks in het verkopen. U leert gericht communiceren en onderhandelen met potentiële klanten en krijgt u hulpmiddelen aangeboden om uw klanttevredenheid te verhogen. U beheert het verkoopproces en zorgt u voor een gezond orderboek.
Neem deel aan deze opleiding en u groeit uit tot een volwaardig commercieel adviseur in de bouwsector!
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Zelfstandige aannemers & verkoopmedewerkers in een KMO organisatie
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
In deze opleiding leert u:
- succesvol een verkoopproces leiden en afsluiten
- omgaan met concurrentie, kortingen en het onderhandelen bij diverse klanten
- professioneel omgaan met klachtenbehandeling & lastige klanten
- hoe u een bericht op een correcte en juiste manier op het internetlandschap plaatst
Volgende topics komen in vier sessies aan bod:
- Voorstelling van uw bedrijf/diensten aan nieuwe klant:
- Een goede eerste indruk
- Wat betekent dit voor u, uw bedrijf en wat is de perceptie?
- Belangrijke punten in het verkoopproces in de bouwsector:
- Herkennen van behoeften en motivaties van de klant
- Detecteren van verkoopsignalen
- Basisregels van communicatie in commerciële situaties
- Het behandelen van klachten (telefonisch of onder vier ogen) en klantentevredenheid
- Interne contacten met de leveranciers en onderaannemers.
- Verkopen aan de overheid, een hoofdaannemer of projectontwikkelaar:
- Werken met een lastenboek, plannen en meetstaten
- Hoe verloopt het aankoopproces bij een projectontwikkelaar?
- Hoe behandel ik een overheidsaanbesteding?
- Bepalen van uw kansen bij de offerteoverdracht
- Onderhandelen tijdens een verkoopproces:
- Discussie of dialoog
- Beter assertief dan agressief
- Waarom, hoe en wanneer vragen stellen
- Empathisch luisteren en lichaamstaal optimaliseren
- Terugkoppelen & parafraseren
Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?
Samen creëren we uw perfecte opleiding!
Bart Hungenaert
Projectcoördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag