Meerdere startdata vanaf 06/05/2024

Technisch administratief bediende in de bouw

De Sociaal-technische en administratieve aspecten binnen een bouwbedrijf
  • KMO-portefeuille

Introductie

  • Houdt u van bouwtechnische administratie?
  • Spreken technische zaken u heel erg aan?
  • Wlt u binnen de bouw als schakel fungeren tussen alle betrokken partijen?

Technisch administratief bediende in de bouw

Administratieve medewerkers binnen een bouwbedrijf dienen op de hoogte te zijn van zeer veel zaken. Veelal worden zij ingeschakeld in het dagdagelijkse bouwgebeuren. Deze opleiding zorgt voor een ruime praktische ervaring onder begeleiding.

Programma

Bouwadministratie

verwerken van bouwdossiers, het bijhouden van boekhouding en beheren van klantengegevens

Technische taken

bouwmaterialen, bouwnormen en constructietechnieken begrijpen zodat u de projectmanager of bouwcoördinator kunt ondersteunen

Schakel tussen alle betrokken partijen

Plannen, organiseren, communiceren en samenwerken

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na het volgen van de opleiding heeft men een inzicht in het omgaan met een prijsaanvraag/aanbestedingsbundel. Men kent de eerste stappen in de opmaak van een prijsofferte. Daarnaast is men ook op de hoogte van de wetgeving, bouwreglementering en administratie specifiek gericht op de taken van een bediende in een bouwbedrijf. Tenslotte wordt de verworven kennis toegepast in een concreet dossier.

Omschrijving

Tijdens deze opleiding leert u de technisch administratieve aspecten die een bediende in een bouwbedrijf onder de knie moet hebben: leerinhoud van een prijsaanvraag/aanbestedingsbundel, algemene wetgeving, bouwreglementering en de specifieke bouwadministratie.

Daarnaast krijgt u inzicht in de technisch administratieve aspecten waarmee u geconfronteerd wordt bij het tewerkstellen van personeel. U leert ook de risico's en preventiemaatregelen op vlak van veiligheid.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is vooral geschikt voor:

  • Technische bedienden in een bouwbedrijf die hun kennis willen bijschaven
  • Werfleiders, ploegbazen
  • Meewerkende familieleden in een bouwbedrijf
  • Personen die zich wensen voor te bereiden naar een technisch-administratieve functie in de bouwsector
  • Personen die reeds een administratieve opleiding gevolgd hebben maar zich specifiek willen richten naar de bouwsector

Voorkennis

U bent minimum 18 jaar en hebt bij voorkeur enige verwantschap met de bouw.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

1. Sociale wetgeving, veiligheid en een geïntegreerde oefening werkvoorbereider

  • Sociale wetgeving
  • Fiscale en sociale verplichtingen van de werkgever
  • Aanwerving personeel
  • Loonadministratie
  • Specifieke gevallen
  • Veiligheid
  • Wetgevend kader
  • Risico's en preventie

2. Bouwdossiers, bouwrecht en bouwadministratie

  • Bouwdossier
  • Planlezen: grondplan, doorsnede, symbolen, rekenkundig inzicht en gebruikte materialen
  • Lastenboeken
  • Meetstaten
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk wetboek
  • Wetgeving: vestigingsattest, registratie en erkenning van aannemers, milieuvergunning
  • Procedure van bouwopdracht tot eindoplevering: aannemingsovereenkomst, prijsbepaling, verplichtingen van de aannemer en opdrachtgever, oplevering, einde der werken
  • Bouwadministratie
  • Beheer van documenten die in een bouwbedrijf circuleren vanaf offerte tot eindoplevering
  • Belang van administratie en klasseringmethode
  • Opvolging van een dossier

Bijkomende info

Waarom kiezen voor deze opleiding?

  • Geen langdurig traject met overbodige topics
  • Laagdrempelig, maar toch diepgaand genoeg voor de functie
  • Krijg meer vertrouwen en zekerheid in uw huidige functie
  • Onderwezen vanuit de praktijkervaring door docenten met ervaring
  • Krijg inzicht in de technisch administratieve aspecten
  • Ontdek de vele risico's en preventiemaatregelen
  • Geniet van de tussenkomsten via KMO-Portefeuille en/of  via het FVB

Onze opleidingen

Locaties en data


Webinar

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

Meerdere startdata vanaf 06/05/2024

€ 730,00

excl. BTW

Lesdagen

maandag (06/05)
maandag (13/05)
maandag (27/05)
maandag (03/06)
maandag (10/06)
maandag (17/06)
maandag (24/06)
zondag (30/06)
maandag (01/07)
maandag (08/07)

Uur

18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00

€ 730,00

excl. BTW


Gent

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

Meerdere startdata vanaf 06/05/2024

€ 730,00

excl. BTW

Lesdagen

maandag (06/05)
maandag (13/05)
maandag (27/05)
maandag (03/06)
maandag (10/06)
maandag (17/06)
maandag (24/06)
zondag (30/06)
maandag (01/07)
maandag (08/07)

Uur

18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00
18:00 - 21:00

Duur

10 sessie(s)

€ 730,00

excl. BTW


Ook interessant voor jou

Meerdere startdata vanaf 08/05/2024
Kernwoorden als teamleider, dossierkennis, planner, controleur en coördinator zijn niet uit de lucht gegrepen.
  • icon Gent
  • icon 15 sessie(s)
  • icon 965,00 excl. BTW
icon chevron right
  • icon Gent
  • icon 965,00 excl. BTW
  • icon 15 sessie(s)
Kernwoorden als teamleider, dossierkennis, planner, controleur en coördinator zijn niet uit de lucht gegrepen.
  • KMO-portefeuille
icon chevron right

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Bart Hungenaert

Bart Hungenaert

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag