Social Selling: LinkedIn voor verkopers - INHOUSE TRAINING


Integreer LinkedIn in uw verkoopproces
#140733
Opleiding | Sales

Introductie

Ontdek de kracht van LinkedIn om aan lead generatie en klantenbinding te doen. LinkedIn is het #1 sociaal media platform voor de B2B verkoper!

Training op maat van uw bedrijf. Programma van een halve of van een volledige dag.

Steeds meer bedrijven investeren in een digitale en sociale business aanpak, en willen deze aanpak ook in het sales proces integreren. Steeds meer verkopers en marketeers ontdekken de kracht van LinkedIn om aan lead generatie en klantenbinding te doen. Social Selling is DE manier om nieuwe klanten te vinden en bewerken. LinkedIn speelt daarin de eerste viool in een B2B omgeving.  En toch is LinkedIn niet ten volle benut door sales mensen.

Omschrijving

Wat neemt u mee uit deze training op maat van uw bedrijf?

  • U begrijpt de kracht van LinkedIn. De 2de graad in uw netwerk is een goudmijn als het gaat over prospectie en verkopen. Daar liggen vele mogelijkheden en opportuniteiten.
  • U gaat een professioneel profiel opbouwen zodat klanten en prospecten de weg naar u gaan vinden.
  • U gaat een sterk netwerk opbouwen door mensen uit te nodigen die u kunnen verder helpen in prospectie en verkoop. U leert de juiste technieken om een kwaliteitsnetwerk uit te bouwen.
  • Eens u een netwerk hebt opgebouwd, gaat u dit voeden met waardevolle content zodat klanten naar jou toe komen (inbound sales en marketing).
  • U kent de nodige tools om ervoor te zorgen dat u LinkedIn efficiënt inzet tijdens uw dagtaak en dus met weinig tijd grote resultaten bereikt.
  • Wat zijn de voordelen van een betalende account?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is bedoeld voor wie wil leren om LinkedIn in te zetten in het prospectie- en/of verkoopproces.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

De training geeft u een stevige basis om zelf als verkoper met LinkedIn aan de slag te gaan in uw sales proces (van lead generatie to closing). U maakt een professioneel account aan, leert een stevig en waardevol een netwerk uit te bouwen en te onderhouden. U gaat pro-actief leads genereren en gebruikt LinkedIn om uw bestaande klanten te blijven bewerken door relevante content aan te leveren, ...

social-selling-linkedin-voor-v-1-4_2014-733.jpg

Programma

De training geeft u een stevige basis om zelf als verkoper met LinkedIn aan de slag te gaan in uw sales proces (van lead generatie to closing). U maakt een professioneel account aan, leert een stevig en waardevol een netwerk uit te bouwen en te onderhouden. U gaat pro-actief leads genereren en gebruikt LinkedIn om uw bestaande klanten te blijven bewerken door relevante content aan te leveren, ...

HALVE DAG PROGRAMMA

  • Wat is social selling en wat is de rol van LinkedIn?
  • De kracht van LinkedIn voor social selling
  • Hoe maakt u een professioneel profiel dat klanten aantrekt (22 tips zetten u op weg)?
  • Hoe zorgt u voor een kwaliteitsnetwerk dat u een groot bereik geeft (7 tips om op een slimme manier uw netwerk te laten groeien)?
  • Hoe prospecten en klanten zoeken, vinden en contacteren?
  • Content delen zet u op de radar bij klanten. Hoe doet u dat?
  • We zetten een efficiënte en dagelijkse routine voor LinkedIn die focust op netwerk groei, netwerk onderhoud en visibiliteit?

DAG PROGRAMMA

Ter voorbereiding zal een gedetailleerde analyse van de profielen, netwerken en activiteitsgraad van de deelnemers worden gedaan om de opleiding nog efficiënter en effectiever te laten verlopen.

  • Wat is social selling en wat is de rol van LinkedIn?
  • De kracht van LinkedIn voor social selling
  • Op basis van een voorafgaande profiel analyse van de deelnemers maken we professioneel profiel dat klanten aantrekt (22 gepersonaliseerde tips zetten u op weg)
  • Hoe zorgt u voor een kwaliteitsnetwerk dat u een groot bereik geeft (7 tips om op een slimme manier uw netwerk te laten groeien).
  • Content delen zet u op de radar bij klanten.
  • Welke content kunt u gebruiken?
  • Waar kunt u content vinden?
  • Hoe maakt u zelf interessante content?
  • Met welke tools gaat u uw content efficiënt verdelen?
  • Conversaties rond content leiden tot deals. We hebben 30 manieren om een een gesprek op gang te trekken.
  • Wat zijn de voordelen van een Sales Navigator of premium account voor uw social selling inspanningen
  • Gebruik de Social Selling Index van LinkedIn om nog beter aan social selling te doen.
  • Welke andere componenten kunnen social selling nog in een hogere versnelling plaatsen?
  • We zetten een efficiënte en dagelijkse routine voor LinkedIn die focust op netwerk groei, netwerk onderhoud en visibiliteit?
2014-733-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Mic Adam helpt via Vanguard Leadership om bedrijven met social media. Zijn focus en expertise liggen in het opstellen van social media policies, social selling training en consultancy en community management.

Hij bouwde zijn carrière in general management en sales & marketing functies in B2B en B2C bedrijven, waaronder Wang Laboratories, Kryptonite Corp., Van Aerden Group, Ophardt Hygiëne Technik en Unisys.