Accountmanagement 3.0


Introsessie - de Account Manager als spilfiguur in het veranderende verkoopproces
#200452
Mixed Klassikaal | Sales
NIEUW

Omschrijving

Traditionele salesrecepten schieten tekort om klanten aan de haak te slaan én te houden. Benieuwd hoe een verkopersrol future-proof wordt ingevuld?

Volg deze introsessie en:

  • U krijgt de ingrediënten in accountmangement 3.0
  • U krijgt recente inzichten en praktijken in accountmanagement
  • U leert hoe u deze inzichten toepast op een klantgerichte salesaanpak

Word de spilfiguur die kansen verzilvert, concurrentievoordelen haalt, en meer omzet genereert. Het handboek Account Management 3.0 mét e-learningplatform krijgt u er op de koop toe bij. Zo verdiept u zich in de nieuwe materie en verankert u uw kennis.

Wilt u uw kennis verder omzetten in kunde? Kies dan zonder verpinken voor de drie vervolgsessies in open class. Of vraag een voorstel voor een inhouse training op maat van uw bedrijf en uw team. Contacteer vanessa.aneca@sbm.be.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze introsessie is bedoeld voor:

  • Ervaren verkopers die willen doorgroeien naar Account Manager
  • Account Managers die wensen door te groeien naar key account management en/of sales management in een industriële of service B2B context
  • Bedrijfsleiders die hun inzichten met betrekking tot account management wensen te actualiseren
  • Commercieel managers, verkoopmanagers en alle commerciële medewerkers met belangstelling en/of dagelijkse contacten met klanten in een B2B context

Programma

Professioneel Accountmanagement geeft een grondig inzicht in de recente evolutie die deze functie doormaakt. Professioneel Account Manager wordt veel meer een strategische functie en is helemaal niet de vertrouwde 'verkoopfunctie'.

Wat is Account Management 3.0? Er wordt een antwoord gegeven op de prangende vragen die vele bedrijven/directies zich stellen:

  • Waarom en hoe Account Management professioneel implementeren in de organisatie?
  • Welke verschilpunten zijn essentieel met de 'verkoopfunctie'?
  • Welke competenties bezit de Account Manager 3.0?
  • Is de Account Manager 3.0 ook een 'business developer'?
  • Wat wordt er bedoeld met de 'customer decision journey'?
  • 'best practice' voorbeelden

De 'disrupties' in het verkoopproces: hoe ga je er als Account Manager mee om?

  • Wat is de impact van de veranderende 'supply chain'?
  • Hoe gaan we om met de DMU?
  • Wat zijn de nieuwe account managementconcepten en -praktijken? Hoe zien ze er uit in de praktijk?
  • Wat is het belang van teamplay in Account Management (o.a. belang van CRM, ...)?

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 07/12/2021 18:30 21:30
Kies eventueel een andere locatie of tijdstip

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Deze opleiding gaat door in een fysiek leslokaal maar kan u ook online volgen. U heeft nu gekozen voor de klassikale vorm van deze mixed class. Indien u de opleiding liever online volgt dan selecteert u de optie 'webinar' (op dezelfde datum) in het keuzevak onder de prijs.

Locatie

  • SBM Kortrijk
  • Doorniksesteenweg 220
  • 8500 Kortrijk
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • Kevin@sbm.be