Verkooptechnieken in de kleinhandel


Klantgericht verkopen in een winkel, showroom of distributiepunt
#220252
Opleiding | Retail
NIEUW

Omschrijving

Verkopen in een winkel, showroom of distributiepunt vergt specifieke vaardigheden en technieken. In deze doe-opleiding leert u hoe u op vandaag met uw klant op de winkelvloer omgaat. Van het eerste oogcontact tot het afscheid. Na deze opleiding bezorgt u elke klant gegarandeert een WOW-ervaring!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze leuke doe-opleiding richt zich naar verkopers die in contact komen met particulieren. Wij denken hierbij aan toonzaalverkopers, kleinhandelaars, retailers en winkelbediendes.

Programma

De verwachtingen van de klant veranderen. Men verwacht een goede verhouding prijs/kwaliteit maar nog meer een zeer goede service. En gelukkig kost een goede service geen geld. Het moet gewoon uit het DNA van het bedrijf komen, uw medewerkers moeten service uitstralen. In onze workshops gaan we op een heel interactieve manier aan de slag, waarbij we het volledige verkooptraject (van bij binnenkomst tot het verlaten van de winkel) behandelen zodat uw verkoopmedewerkers de klant nog beter bedienen.

We behandelen heel pragmatisch:

  • Bewustworden: wat doe ik goed en wat kan beter?
  • Mindset: het begint met de juiste ingesteldheid.
  • Communicatie: alles staat of valt met een goede communicatie. Hier bekijken we op welke manier we best communiceren in de winkel naar de klant toe.
  • Wat verwacht de klant?
  • Het volledige verkooptraject: de begroeting, het aanspreken van de klant en het geven van advies, de aanvullende verkoop en de manier om af te sluiten.
  • Hoe om te gaan met bezwaren en hoe kunt u door een commerciële aanpak uw diefstalcijfer naar beneden halen.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 20/09/2022 19:00 22:00
dinsdag 27/09/2022 19:00 22:00

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • Kevin@sbm.be