SEO-specialist


Uw ultieme toolbox voor Google-topposities
#220622
Opleiding | Marketing en communicatie
NIEUW

Introductie

Meteen op het juiste spoor als SEO-verantwoordelijke? Dat lukt bij SBM in amper drie dagen met topcoaches Frederik Vermeire en Wim Van Rompuy.

Omschrijving

  • Wil uw bedrijf zonder online-advertentiebudget toch honderden leads genereren?
  • Wil het Google domineren voor zoekwoorden die u aanbelangen?
  • En bent ú de m/v/x op wiens schouders die complexe taak rust?

Dan is dit de opleiding van uw dromen. Want ze neemt u mee door het volledige SEO-traject: van het wegnemen van technische struikelblokken over contentoptimalisatie en linkbuilding tot SEO-projectopvolging. U gaat naar huis met een koffertje vol do’ & dont’s, die u een dag lang heeft ingeoefend.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Behoort SEO tot uw takenpakket? Volgde u al een opleiding over de fundamentals van SEO, bijvoorbeeld in een postgraduaat digitale marketing? Wilt u zich in SEO specialiseren?

Schrijf u dan meteen in voor deze driedaagse opleiding door SEO-specialist Frederik Vermeire en SEO-copywriter Wim Van Rompuy.

Opgelet: wat komt niét aan bod in deze opleiding? SEA, Google Analytics en user experience design. Check hiervoor:

Programma

Dag 1: de SEO-bouwstenen (door Frederik Vermeire)

Krijg een volledig zicht op het SEO-speelveld. Zo weet u precies welke struikelblokken u moet opruimen en ontdekt u hoe gevarieerd uw SEO-arsenaal wel is. Overloop alle SEO-principes en -definities, en het 7-stappenplan van de SEO-roadmap. Keer huiswaarts met  een mandje vol praktische tips, inclusief use cases van geavanceerde SEO.

Krijg antwoord op deze vragen – en nog zoveel andere:

  • Hoe interpreteer ik de Core Web Vitals?
  • Hoe configureer ik een krachtige robots.txt?
  • Waarom moet ik linkbuilden?
  • Hoe optimaliseer ik mijn Google-crawlbudget?
  • Waarom heb ik een SEO KPI-dashboard nodig?
  • Wat is search intent en page intent?
  • Hoe vertaal ik zoekwoordintenties in landingspagina’s?

Deze topics komen aan bod:

  • Doelgroepen en persona’s voor uw bedrijf
  • Werking van zoekmachines
  • Toekomst van SEO
  • Meten is weten
  • Techniek: top-17 rankingfactoren en hun implementatie
  • SEO-autoriteit: vroeger en nu (case)
  • SEO-website-migratie: voorkom een SEO-ramp (2 cases)
  • SEO: the bad way
  • SEO-content: van zoekwoorden naar landingspagina’s
  • Q&A, cases en oefeningen

Dag 2: SEO-copywriting (door Wim Van Rompuy)

Wim pikt de draad op waar Frederik hem neerlegde: bij het trefwoordenonderzoek. Selecteerde u de zoekwoorden die passen bij de zoekintentie van uw prospects? Dan leert u ze op muziek zetten in uw webpagina’s. En wel op zo’n manier dat én Google én uw lezer ervan geniet.

De insteek is eenvoudig: Google wil zijn klant (de zoeker) op z’n wenken bedienen. Hoe? Door Googles snelle, juiste doorklik en uw optimale paginastructuur. Helpt u Google hierbij? Dan wordt SEO-copywriting plots zonneklaar. En begrijpt u meteen waar SEO-copywriting om draait: gezond verstand!

Verwacht u een alomvattende PowerPoint-presentatie? Dan bent u er aan voor de moeite. Want we gaan samen met live internetpagina's aan de slag. (Ja, ook die uw eigen website, als u dat graag hebt.) We nemen ze onder de loep en kneden hun webteksten tot SEO-krachtvoer.

Deze topics komen aan bod:

  • Zoekwoordenonderzoek: gezond verstand eerst
  • Zoekwoordenonderzoek: keyword research tools laatst
  • Keyword clustering
  • On-page SEO-elementen
  • Title tag hacks
  • Description tag als klikverleider
  • Piramide- en alineastructuur
  • Egotest
  • Call to actions
  • OG-tags schrijven voor social media
  • Schrijven voor featured snippets

•Content updaten, recycleren en herbestemmen

Dag 3: zelf aan de slag

Meer dan genoeg kennis vergaard in de eerste twee dagen? Dan gaat u er vandaag zelf mee aan de slag. SEO-uitdagingen voor alle trainees samen, individuele SEO-opdrachten, een quiz? Coaches Frederik en Wim zetten alle zeilen bij om van uw SEO-kennis … kunde te maken. Schotel hen dus zeker uw eigen webpagina’s of -teksten voor!

In de voormiddag coacht Frederik u wanneer u dag 1 in praktijk brengt. In de namiddag staat Wim naast uw zijde om zelf teksten te herwerken tot ze knallen in Google en scoren bij uw lezers.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 07/11/2023 10:00 12:00
dinsdag 07/11/2023 13:00 15:00
donderdag 16/11/2023 09:00 12:00
donderdag 16/11/2023 13:00 16:00
donderdag 23/11/2023 09:00 12:00
donderdag 23/11/2023 13:00 16:00

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • Campus Gent NETWORKS TWO
  • Raymonde de Larochelaan 13
  • 9051 Gent
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • Kevin@sbm.be

Wim Van Rompuy is volbloed marketeer en copywriter. Hij runt sinds 2001 Schrijf.be®, toonaangevend Vlaams tekstbureau. Dat doet al aan SEO-copywriting sinds 2001 - een decennium voor die term gemeengoed werd. Als Schrijfdokter® helpt Wim bedrijven en organisaties om te schrijven zoals hun klant dat verwacht. En dat is zowel die van vlees en bloed, als Google.

Frederik Vermeire is al 15 jaar bezig met SEO. Als zaakvoerder van WiSEO stuurt hij een team van 10 SEO specialisten aan. WiSEO helpt bedrijven zoals Accent Jobs, Cebeo, Dewaele Vastgoedgroep, VRT, Colruyt, ... en vele andere bedrijven met hun zoekmachine optimalisatie.

Frederik Vermeire