Nieuwsbrief schrijven: zo maakt u prospects warm
Basis schrijfvaardigheden (on campus) + expert-workshop (online)
Introductie
Wilt u een online nieuwsbrief schrijven waarvan uw prospects warmlopen? U leert het in deze schrijftraining!
Omschrijving
- Wilt u een online nieuwsbrief waarvan uw prospects warmlopen?
- Zodat u hen als klant binnenrijft?
- En u die relatie vanuit een vertrouwensband start?
Schrijf u dan in voor deze opleiding. U leert de basis schrijfvaardigheden. En vervolmaakt zich dan met een expert-workshop. U leert welke Schrijfdokter-tests voor uw nieuwsbrief een kwestie van lezen of dood zijn. En welke specifieke richtlijnen, tips en trucs ervoor gelden.
Ontdek hoe u ervoor zorgt dat uw abonnee:
- uw nieuwsbrief opent;
- doorklikt naar uw landingspagina;
- zich niet uitschrijft.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Al wie e-nieuwsbrieven, informatief of wervend, wil schrijven die geopend en gelezen worden
Programma
De expert-workshop is uitermate interactief.
Samen met docent duikt u meteen in concrete voorbeelden. Goede en minder goede nieuwsbrieven passeren de revue.
U ontdekt hoe u als lezer van een nieuwsbrief reageert. Zo stuurt u zichzelf als schrijver bij. En tovert u met uw eigen nieuwsbrief een koude prospect om in een warme klant.
Aan de expert-workshop gaat de basisopleiding 'Copywriting: zo slaat u lezers aan de haak' vooraf:
De modale lezer haakt razendsnel af. Hij is egocentrisch, lui en snel verveeld. Maar gelukkig ook voorspelbaar. In deze reeks van 3 licht verteerbare live webinars leert u de beproefde technieken waarmee u zijn aandacht vasthoudt.
- Egocentrisch? Oplossing: uw lezer is niet uw lezer. U bent zijn schrijver.
- Lui? Oplossing: bedien de lezer op zijn wenken en ruim elke leeshindernis op.
- Verveeld? Oplossing: Grijp uw lezer bij het nekvel met uw manier van schrijven.
Steel tijd
Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet echt? Omdat het tijd kost: tijd die u van hen steelt. Tijd die ze niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat u te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.
Bespeel inhoud, vorm en stijl
Belandt uw brochure in de papiermand? Wordt uw persbericht genegeerd? Blijft uw e-mail onbeantwoord? Dan treft uw lezer geen schuld: u ging als schrijver in de fout.
Ja, dat is een harde boodschap. Maar ook hét inzicht dat u op het goede pad zet: maak het uw luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij u en brengt uw communicatie meer op dan ze kost.
Dan lezen uw collega's uw mails plots wel. Belandt uw offerte niet in de papiermand. En blijven uw Google-bezoekers wel op uw webpagina hangen om te bestellen.
Grijp u vast aan 101 handvaten
Verwacht u ronkende theoretische modellen? Neem dan niét deel aan deze workshops.
Kijkt u uit naar 101 concrete handvaten waarmee u meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die u dodelijk precies vertellen of u de luie lezer over de streep trekt? Schrijf u dan meteen in: u zult het zich niet beklagen. Beloofd!
Stel elke tekstvraag
Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of uw docent beantwoordt ze. Laat u dus maar gaan tijdens de live snackable webinars en de expert-workshops!
Lesdata
Datum | Startuur | Einduur |
---|---|---|
maandag 15/05/2023 | 09:30 | 12:30 |
maandag 15/05/2023 | 13:30 | 16:30 |
donderdag 25/05/2023 | 13:30 | 16:30 |
Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.
Contact
- T: 078 35 36 38
- Kevin@sbm.be

Wim Van Rompuy is volbloed marketeer en copywriter. Hij runt sinds 2001 Schrijf.be®, toonaangevend Vlaams tekstbureau. Daar gaan jaarlijks 5000 teksten door zijn handen als kwaliteitsbewaker. En helpt hij als Schrijfdokter® bedrijven en organisaties schrijven zoals hun contacten dat verwachten.