Marketing voor niet- en nieuwe marketeers


Klant- en marktgericht ondernemen? Begrijp de basics! Zet ze om in de praktijk!
#160232
Opleiding | Marketing en communicatie

Omschrijving

Marketing verandert razendsnel. Door nieuwe technologieën, wijzigingen in het koopgedrag en de tijdgeest. De sleutel tot blijvend succes? Anticiperen op ontwikkelingen. Ontdek hoe en waarom in deze interactieve opleiding/training:

  • U verwerft de basics van klant- en marktgericht ondernemen.
  • U leert om een commercieel beleid en marketingplan uit te stippelen en te implementeren.
  • U lost marketingvraagstukken creatief op.

Marketing is geen droge kost. In deze opleiding werkt u in team met een zeer realistische praktijksimulatie (Pulvinar Learning Experience). Zo weet u of uw organisatie op het juiste spoor zit – en hoe u ze bijstuurt. U keert huiswaarts met kennis, kunde, het handboek Marketing: toegepast! en 1 jaar toegang tot de e-learning module!

Een optionele online assessment meet uw talent voor marketing (de test liegt niet!). Contacteer Luc Verhaeghe op 078 35 36 38 of via luc.verhaeghe@sbm.be voor meer info.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training, met zeer realistische praktijksimulatie, richt zich tot personen die interesse hebben in marketing, maar geen specifieke marketingopleiding genoten. Professionals dus, die de basics willen begrijpen en die willen bijleren over hoe marketing kan bijdragen tot goed klant- en marktgericht ondernemen.

Profielen die de opleiding volgden:

  • Middenkaders in KMO's en 'kleine' zelfstandigen' die op vandaag nog niet gestructureerd op marketing inzetten (vaak omdat ze een verkeerde perceptie hebben van dit vakgebied), maar dat wel zouden willen doen
  • Bedrijfsleiders die hun kennis van marketing wensen te actualiseren of verdiepen
  • Commerciële en administratieve medewerkers met interesse voor het marketing vakgebied of die wensen door te groeien naar een commerciële managementfunctie (communicatie, product management, digitale marketing, ...)

Bijkomende info

Gelieve uw eigen laptop te voorzien.

Een optionele online assessment meet uw talent voor marketing (de test liegt niet!). Contacteer Luc Verhaeghe op 078 35 36 38 of via luc.verhaeghe@sbm.be voor meer info.

Programma

In deze opleiding leert u:

  • Belangrijkste concepten en toepassingen in marketing & een concreet stappenplan,
  • Techniek om de markt te analyseren & uitwerken v.e. gepast business model,
  • Opstellen van een gestructureerd en onderbouwd commercieel plan,
  • De tools voor B2B, B2C en service-bedrijven en briefing voor de 'learning experience', de realistische praktijksimulatie
  • Marketing Game: ontwikkelen (in team) van een commerciële strategie op basis van een briefing. Interactief en webbased!

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • De essentiële bedrijfseconomische inzichten om een adequaat commercieel beleid uit te stippelen & toe te passen
  • De kennis van de belangrijkste marketingconcepten en de vaardigheden om ze toe te passen
  • Het opstellen en implementeren van een Marketingplan
  • Het begrijpen en toelichten van marketing- strategische vraagstukken en hoe ze op een creatieve manier op te lossen

Lesdata

Datum Startuur Einduur
donderdag 30/01/2020 18:30 21:30
donderdag 06/02/2020 18:30 21:30
donderdag 13/02/2020 18:30 21:30
donderdag 27/02/2020 18:30 21:30
donderdag 05/03/2020 18:30 21:30
donderdag 12/03/2020 18:30 21:30
donderdag 19/03/2020 18:30 21:30
donderdag 26/03/2020 18:30 21:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • F: 050/390665
  • Kevin@sbm.be

Prijsinfo

2016-232-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Johan Vanhaverbeke is actief als expert in strategie en marketing management en heeft tal van strategische en operationele managementopdrachten uitgevoerd voor gerenommeerde (inter)nationale bedrijven en voor kmo's.

Hij is als docent verbonden aan de KU Leuven, Campus Brussel, Odissee Campus Brussel en Aalst en is wetenschappelijk adviseur van de Belgian Association of Marketing (BAM!).

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/er-kan-pas-rendabiliteit-zijn-als-gevolg-van-goed-ondernemen

"Dit was mijn eerste SBM opleiding maar de standaard is direct hoog gezet... Top materie gebracht door een top docent! De praktijksimulatie is fantastisch en werkt echt verslavend!" - Dieter Vanhalst

"Een training die iedereen die de nieuwste inzichten in commercieel denken en doen wil verwerven, zou moeten volgen" - Elsie Demulder