Microsoft Dynamics 365/CRM: Field Service Module


Hands-on training met de focus op het organiseren van de buitendienst
#170495
Opleiding | IT PRO
NIEUW

Introductie

In deze tweedaagse hands-on opleiding leert u hoe u de Field Service Module dient te gebruiken. Hierbij ligt de focus op het sales proces, deze opleiding is dus voornamelijk bestemd voor Sales professionals.

Andere specifieke functionaliteiten (of specifiek functierollen) kunnen aangeleerd worden tijdens één van onderliggende opleidingen:

Omschrijving

Deze opleiding reikt de professional de nodige inzichten aan die eigen zijn voor bedrijven die "Field Services" aanbieden via een mobiele workforce. Het betreft een volledige suite Field Service solutions, met inbegrip van servicelocaties, klanten assets, work order management, resource management, product inventory, sheduling en dispatch mobility, collaboration, customer billing en analytics.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bestemd voor:

  • (IT) Professionals die binnen hun bedrijf/organisatie de implementatie, gebruik, onderhoud en/of support voor hun rekening nemen
  • End Users en Key Users die Field Service functionaliteiten en management ervan wensen toe te passen ter ondersteuning van hun mobile workforce die Field Service ondersteuing biedt naar klanten toe op basis van oa workorders
  • Marketing en sales verantwoordelijken: directeur, manager, afdelingshoofd
  • Marketing en sales key User
  • Account en key account manager
  • Doelgroepmanager
  • Community en social media manager
  • Communicatie verantwoordelijke
  • Klantenrelatie verantwoordelijke

Voorkennis

  • U hebt Praktijkervaring betreffende het gebruik van Microsoft Windows, Outlook en Excel als IT eindgebruiker.
  • Het is aanbevolen om opleiding "Analyse your CRM data" vooraf te volgen om een vollediger beeld te hebben betreffende de toepassingsmogelijkheden van de andere modules. Professionals die reeds ervaring hebben met de topics die voorkomen in de opleiding "Analyse your CRM data" kunnen onmiddellijk instappen in deze opleiding en hoeven dus niet vooraf de opleiding Microsoft Dynamics 365/CRM: "Analyse your CRM data" te volgen.

Methodologie

In deze opleiding wordt afgewisseld tussen uiteenzetting van CRM concepten en demo's (50% van de opleidingstijd) en hands-on oefeningen (50%) onder begeleiding van deze CRM trainer.

Belangrijk: Deelnemers dienen hun eigen laptop mee te brengen naar deze opleiding. Via internet krijgt elke deelnemer toegang tot een individuele online 'Microsoft Dynamics' oefenomgeving waarop u ook buiten de klassikale sessies oefeningen kan maken.

Aantal deelnemers tot deze opleiding wordt - omwille van didactische redenen - beperkt tot maximum 12 deelnemers!

Tip: De opleiding kan ook als een maatopleiding bedrijfsintern georganiseerd worden!

crm-workorders-field-service-t-1-traject_2017-495.jpg

Programma

In deze hands-on opleiding leert u inzicht te krijgen in de functionaliteit Field Service Module binnen Microsoft Dynamics CRM. In deze opleiding komen volgende topics uitgebreid aan bod:

  • Introductie tot Field Service
  • Integration with Customer Service Management Module
  • Resource and Skills Management
  • Service Tasks and Incident Types
  • Territory Management
  • Work Order & Agreement Management
  • Service and Billing Accounts
  • Customer Equipment
  • Price Lists and Products/Services Catalogue
  • Configuring and Using the Scheduler Board
  • Using the mobile app in the Field
  • Purchase & Inventory Management

Nieuwe skills worden het best verworven via het hands-on inoefenen van praktijkvoorbeelden. Hands-on oefeningen vormen dan ook de rode draad doorheen deze opleiding.

2017-495-1-OmschrijvingDocent-2.jpg

Marga Van Laere - Managing Partner en trainer

Marga heeft een rijke ervaring met het implementeren van grotere software projecten in de financiële, farmaceutische, distributie en ICT-sector, etc. Bovendien heeft Marga een uitgebreide ervaring in de begeleiding van CRM projecten waarbij 'customer engagement' en het creatief benaderen van customer data als centraal uitgangspunt genomen worden.

Gespecialiseerd in:

  • Sales, marketing & service automatiseringsprocessen
  • Workshops m.b.t. CRM en marketing automation
  • Aansturen van projecten van planning tot uitvoering
  • Dynamics CRM 2011, 2013, 2015/2016
2017-495-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Laurent Van Aert - CRM Business consultant en trainer

Laurent is een ervaren CRM-professional met een passie voor het maken van een sterke en efficiënte koppeling tussen Sales & Marketing en IT. Hierbij wordt de customer journey / centricity principle als centraal uitgangspunt gebruikt, bij het maken van de bedrijfsanalyse en implementatie van CRM projecten.

Gespecialiseerd in:

  • CRM & Sales Funnel Management
  • Lead Generation programma's
  • Customer Journey Strategie
  • Dynamics CRM 2011,2013,2015/2016
2017-495-1-OmschrijvingDocent-3.jpg

ism Admiral Dynamics - Energise your Business