#170344

VR & AR: Business as virtual - Inspiratiedag

Opleiding IT Media

'99% of the people who will make Virtual Reality big, haven't tried it out yet' - Jeremy Selan, developer at Valve, 2015 VRX Conference

Deze eerste algemene inspiratiedag van het traject "Business as virtual" laat de deelnemers uitgebreid kennis maken met de vele facetten en professionele toepassingsmogelijkheden van Virtual en Augmented Reality technologieën. Naast de verschillende setups waar u zelf een aantal toepassingen kan ervaren, wordt ook een beeld geschept van diverse ontwikkelingen binnen VR & AR.

Een zeer belangrijk onderdeel van deze inspiratiedag is dat er tijd wordt voorzien om u uitvoerig de technologie te laten ervaren. Daarom wordt een setup gemaakt van de state-of-the-art technologieën: HTC Vive, Oculus Rift, Gear VR, Fove VR, Lenovo Phab 2 Pro, Hololens,...

Er worden reële casussen voorgesteld waar VR of AR reeds worden ingezet:

  • machinebouw als virtuele traningstool om werknemers de juiste procedures aan te leren
  • binnen de verkoop om klanten een gepersonaliseerde simulatie voor te schotelen
  • binnen onderwijs om virtueel opleidingen aan te bieden
  • enz.

Deze voorbeelden zullen voor u als inspiratie dienen om ook voor uw organisatie een casus met valorisatiepotentieel te bedenken.

Voorkennis

Geen voorkennis vereist.

Methodologie

Tijdens deze training wordt theorie afgewisseld met praktijk. Er wordt voldoende tijd voorzien om u te laten kennismaken met de verschillende setups die u een beeld geven van wat VR & AR voor bedrijven kan betekenen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Ondernemingen die de mogelijkheden van virtual en augmented reality willen ontdekken. Via deze praktijkgerichte inspiratiedag kunnen de eerste stappen worden gezet in het denkproces om VR of AR binnen de eigen organisatie toe te passen.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Na deze inspiratiedag weet u op welke manier dat VR of AR kunnen worden toegepast binnen bedrijven. U kent de evoluties die de technologie heeft afgelegd en u kan zich inbeelden wat de toekomst nog te bieden heeft. Daarnaast heeft u voldoende praktische ervaringen opgedaan om zelf een casus te kunnen bedenken voor uw eigen organisatie.

Programma

  • Introductie: Wat is Virtual, Mixed en Augmented Reality?
  • Historiek: VR in 1960 en VR & AR vandaag de dag
  • Beschikbare State of the art technologie (software en hardware)
  • VR en AR-beleving/demonstratiemoment
  • Best practices van VR & AR-toepassingen:
    • Toegepast op de productiewaardeketen: training, hulp-op-afstand, verkoop, controlekamer,...
    • Andere domeinen: sociaal, entertainment, kunst, gezondheidszorg, human resources,...
  • Een kijk op de marktvoorspellingen (KT en LT)
  • Toelichting aankomende webinar sessies en verdere verloop van het traject

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 06/03/2018 09:00 12:00
dinsdag 06/03/2018 13:00 16:00

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • info@sbm.be
2017-344-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

De opleidingen worden verzorgd door de experten uit het DAE research team van Howest. Howest is als Vlaamse kennisinstelling internationaal toonaangevend op het domein van gaming en het gebruik van de flankerende gametechnologieën. Een eigen onderzoeksgroep, DAE-Research, past samen met het werkveld state of the art ontwikkelingen van de entertainmentindustrie toe en valoriseert deze in non-entertainment contexten.