Aanbestedingen & e-procurement: correct en vlot digitale offertes indienen voor overheidsopdrachten via e-tendering (module 2)


De hoogste tijd om als ondernemer volop in te zetten op e-procurement
#140753
Webinar | Inkoop

Omschrijving

Hoe vindt u vlot en tijdig tenders of overheidsopdrachten terug die interessant zijn voor uw onderneming? Hoe dient u vlot en correct een elektronische offerte in?

In deze no-nonsense en praktijkgerichte opleiding aan de computer, op het platform, leert u alle nodige tips and tricks om vlot het platform te gebruiken in het voordeel van uw onderneming en zetten we u meteen op weg.

E-procurement is een online elektronisch platform van de federale overheid met als doel de gunningsprocedures inzake overheidsopdrachten te digitaliseren. Sinds 1/1/2020 is het elektronisch indienen van offertes (e-tendering) de norm.

Deze opleiding kan eventueel ook gecombineerd worden met een voor u gerichte introductie in de overheidsopdrachtenregelgeving relevant voor bedrijven.

Meer info daarover vindt u hier.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie binnen uw onderneming inzet op het binnenhalen van nieuwe opdrachten: bedrijfsleiders, salesmedewerkers, tendermanagers, ...

Methodologie

  • U krijgt een algemene voorstelling van het e-procurement platform met tal van links naar nuttige informatie
  • U werkt van achter een eigen PC rechtstreeks op het demo platform om de werking zelf te ondervinden

Programma

Inleiding en situering

  • Werking en doelstellingen van e-procurement
  • Kader
  • IT-randvoorwaarden: e-id, browserinstellingen en Java software

Interessante opdrachten terugvinden op e-notification en uw onderneming in de etalage zetten

  • Registreren op e-procurement
  • Aanmaken van een zoekprofiel
  • Opdrachten detecteren, opvolgen, evalueren
  • Op de hoogte blijven van wijzigingen, informatie die wordt toegevoegd, de gunning, ... > wat doen uw concurrenten?

Indienen van een elektronische offerte via e-tendering

  • Ingave en indienen van uw offerte
  • Elektronische ondertekening van het indieningsrapport met uw e-id
  • Wie is bevoegd om te tekenen?
  • Werken met volmachten
  • Aandachtspunten, tips & tricks voor een vlot verloop en goede voorbereiding
  • Noodlijnen bij problemen

Lesdata

Datum Startuur Einduur
woensdag 01/12/2021 09:00 12:00

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • Kevin@sbm.be