Rekruteren via sociale media
Zoek en vind de juiste werknemer via social media
Introductie
Gaat u mee in de trend van rekruteren via sociale media of houdt u het toch maar bij uw eigen website, een advertentie op een jobsite of in de krant?
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
In deze workshop maakt u kennis met de meest gebruikte sociale netwerken. We leren u hoe u efficiënt uw doelgroep kunt bereiken en uw aanwervingsbeleid uitdragen. Maar ook hoe u ermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.
Omschrijving
Wie LinkedIn, Facebook, Twitter, ... gebruikt ziet regelmatig posts verschijnen voor een vacature. In deze workshop leert u de sociale netwerken beter te gebruiken zodat uw oproep ook effectief gelezen wordt.
We leren u hoe u efficiënt uw doelgroep kunt bereiken en uw aanwervingsbeleid kunt uitdragen. Maar ook hoe u ermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
HR-medewerkers en -verantwoordelijken
Programma
1. Welke rekruteringskanalen bestaan er allemaal?
- Krant - generalistische jobsites - specifieke jobsites - jobbeurzen - rekrutering- en selectiekantoren - interimbureau's - sociale media
2. Sociale Media als rekruteringsmiddel
- Voor- en nadelen van e-recruitment t.o.v. traditioneel rekruteren
- Welke soorten sociale netwerken zijn er? Linkedin, Facebook, Twitter, ...
- Welke kanalen schakelt u wanneer in?
- Return on investment
3. Hoe pak ik rekruteren via sociale media concreet aan?
- Gevonden worden:
- Online branding: hoe bent u als recruiter online vindbaar?
- In welke mate is uw organisatie online zichtbaar?
- Vinden: succesvol zoeken en searchen naar kandidaten
- LinkedIn:
- Gratis, premium account of Linkedin Recruiter?
- Gebruik: hoe? Wat?
- Doelgroep
- Profiel op LinkedIn: tips & tricks
- Zoeken en connecteren: uw netwerken onderhouden en uitbreiden
- Company pages & Career pages
- Groepen op LinkedIn
- Advertentiemogelijkheden: hoeveel kost het? Hoe doet u het?
- Facebook
- Gebruik: profielen, groepen, fanpagina's
- Adverteren op Facebook: via social ads, hoe maakt u een Facebook-advertentie?
- Hoe zorgt u ervoor dat uw advertentie de juiste doelgroep bereikt?
- Twitter
- Gebruik: hoe? Wat?
- Doelgroep
- Twitter Ads
4. Reputatiemanagement
- Wat als het fout gaat op sociale media? Hoe omgaan met vragen of klachten?
Lesdata
Datum | Startuur | Einduur |
---|---|---|
woensdag 18/10/2023 | 13:30 | 16:30 |
woensdag 25/10/2023 | 13:30 | 16:30 |
Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.
Contact
- T: 078 35 36 38
- Kevin@sbm.be

Mic Adam is een echte social media goeroe. Hij helpt bedrijven en organisaties bij het succesvol implementeren van sociale media voor zowel marketing en communicatie doeleinden als voor recruitment. Hij is een gedreven en ervaren marketeer en een echte expert op het gebied van LinkedIn, Twitter, Facebook en Video marketing.