Employer branding in de praktijk


Maak van uw werknemers ambassadeurs van uw organisatie
#170486
Opleiding | HRM

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

in deze neemt u alvast het volgende mee:

  • Een handig stappenplan voor employer branding
  • Inspirerende ideeën voor propositie, storytelling tot contentstrategie
  • Diverse ideeën/suggesties om de ‘kandidaatervaring’ positief te beïnvloeden
  • Tips om het onderscheid te maken via geslaagde onboarding

Introductie

  • Uw organisatie heeft nog geen employee value proposition (EVP) bepaald waardoor u bij elke rekruteringsactie twijfelt welke sterktes u best naar buiten brengt?
  • Wordt u steeds weer geconfronteerd met medewerkers die na een inloopperiode uw organisatie weer verlaten?
  • Vindt u gewoon te weinig werknemers, ondanks diverse acties?

Omschrijving

Employer Branding omvat alle communicatie die u doet vanuit uw hoedanigheid als werkgever. Niet alleen naar nieuwe collega’s maar ook naar uw bestaand personeel. Authentiek uit de hoek komen en u laten opmerken is daarin cruciaal.

  • Maar hoe bepaalt u zo’n authentiek imago?
  • Hoe vertelt u die aan uw medewerkers en aan uw toekomstige collega’s?
  • Welke stappen moet u allemaal zetten?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden, stafmedewerkers, HR-managers, marketingverantwoordelijken, productiemanagers, zaakvoerders, leden van het managementteam van organisaties uit alle sectoren.

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om deze opleiding met 2 mensen uit de organisatie te volgen.

De tweede deelnemer van dezelfde organisatie geniet 50% korting.

Methodologie

Tijdens de lesdagen krijgt u van de docent ook opdrachten die leiden naar een concrete strategie en een concreet actieplan rond employer branding voor uw bedrijf.

Het aantal bedrijven is beperkt tot 14, het aantal deelnemers is begrensd tot 18.

Programma

  • Laat talent niet langer aan u voorbijgaan
  • Employer branding funnel
    • Bedrijfsidentiteit
    • Doelstelling
    • Resultaat
  • Het besluitvormingsproces
  • Candidate journey
  • EVP: employee value proposition
    • Heeft uw  bedrijf een EVP?
    • Analyse
    • EVP studies
    • Mind the gap
  • Candidate experience
  • Media-, activatie- en contentplan
  • Vacatures
  • Moment of truth
  • Onboarding
  • Ambassadeurs
  • Referral
  • Interne communicatie
  • Activatie
  • Employer branding is geen exacte wetenschap
  • KPI’s en ROI’s
  • Werken 24/24 - 7/7: social media doen het voor u

Lesdata

Datum Startuur Einduur
woensdag 04/05/2022 09:00 12:00
woensdag 11/05/2022 09:00 12:00
woensdag 18/05/2022 09:00 12:00
woensdag 25/05/2022 09:00 12:00

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Aantal nog te bevestigen sessies: 2.

Locatie

  • SBM Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • Kevin@sbm.be

Prijsinfo

Goed om weten!

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om de opleiding met 2 mensen uit het bedrijf te volgen.

De tweede deelnemer van dezelfde organisatie geniet 50% korting.

2017-486-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Evelyne Sinnaeve

Evelyne werkt als Corporate & Employer Brand strateeg voor kleinere en grote Belgische bedrijven. Als strateeg helpt ze bedrijven met hun Employer Branding (dit is alle communicatie dat een bedrijf doet vanuit zijn hoedanigheid als werkgever) waaronder rekruteringscommunicatie, Candidate Experience, Employee Experience, Ambassadeurstrajecten, waarden trajecten, referral, Talent pool, interne community & communicatie en dergelijke meer. Evelyne heeft meer dan 20 jaar ervaring in communicatie en was in een vorig leven Corporate Communications Manager bij een Belgische multinational en werkte 2 jaar als Employer Branding Strateeg bij Fantastic. Haar voorliefde voor Employer Branding en interne communicatie maakt dat ze nu niets liever doet dan al haar kennis en ervaring ten dienste te stellen van andere bedrijven.

2017-486-1-OmschrijvingDocent-2.jpg

Mic Adam

Mic helpt om de brug te slaan tussen digitaal en de echte wereld. Hij doet dit via trainingen, consultancy en implementatie van sociale media in bedrijven met als focus sales, rekrutering en employer branding. Mic heeft een internationale carrière uitgebouwd in zowel general management als sales en marketing management in B2B en B2C omgevingen.