#070532

Doelgericht netwerken

Opleiding Algemeen beleid en organisatie

In een professionele omgeving is het uitbouwen van een netwerk een essentiële vaardigheid. Elke organisatie kan grote sprongen voorwaarts maken door aandacht te hebben voor de aanwezige netwerken, deze te matchen met de gestelde doelgroepen en hierin actie te ondernemen. Ook sociale netwerken winnen aan populariteit. In vele bedrijven zijn de sociale media een deel geworden van de algemene marketingstrategie. Dankzij deze media is het mogelijk om uw doelpubliek en klanten in enkele seconden te bereiken. Het is dan ook mogelijk om via deze sociale media optimaal uw netwerk uit te breiden.

Deze opleiding is tweedelig. In het eerste deel komt het face-to-face netwerken aan bod. U leert een sterk en waardevol netwerk op te bouwen en dit te onderhouden. In het tweede deel van de opleiding krijgt u inzicht in de waarde en de kracht van netwerken via de sociale media.

Methodologie

In deze interactieve workshop worden enerzijds theoretische inzichten en praktijkervaringen gedeeld met de groep en anderzijds worden er zowel individuele oefeningen als groepsoefeningen gedaan. Er is ruimte voor vragen, brainstorming en discussie.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

KMO-bedrijfsleiders, salesmanagers, account managers en vertegenwoordigers krijgen zeer concrete handvaten om een oneindige stroom van (nieuwe) orders voor hun bedrijf te creëren.

Programma

Deel 1: Public Relations & Live Netwerken

  • Werken aan uw imago. Altijd. Overal
  • Netwerken als deel van uw PR plan
    • Vlaanderen Clubland
    • Voorbereiden van een netwerkactiviteit
    • Levende en fossiele netwerken. Wat moet u achteraf met al die kaartjes?
  • Netwerken is ook werken
    • Stel uzelf doelen
    • Verlaat uw comfortzone
    • Zorg dat u in het plaatje past. Netwerketiquette
    • Kom vroeg, met een glimlach in het rijtje, neem initiatief. Leg contact, zakelijk flirten. Breek in gesprekken in,
    • Leer handjes schudden, doe je Elevator Pitch, luister actief, introduceer mensen bij elkaar, ontsnap galant en ongegeneerd uit een gesprek...
    • Het ritueel van visitekaartjes
    • Geheugentraining. Gezichten en namen onthouden...

Deel 2: Online netwerken

  • Wat is netwerken en wat zijn referrals? Hoe werkt dit online?
  • Wat zijn de 6 degrees of proximity en welke invloed hebben ze op het uitbouwen van uw referral strategie?
  • Hoe maaktu uzelf aantrekkelijk in een netwerk?
  • Personal branding en hoe past u dit toe op LinkedIn?
  • Hoe stelt u uzelf voor zodat u onthouden wordt? Schrijven van een elevator pitch
  • Social media inzetten om uw netwerk te onderhouden en uit te breiden

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 27/02/2018 14:00 17:00
dinsdag 27/02/2018 17:30 20:30

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde

Contact

  • T: 078 35 36 38
  • info@sbm.be